Pedro de la Rosa sikeres alsóbb kategóriás szereplés után 1999-ben mutatkozott be a Forma-1-ben az Arrowsnál. A spanyol két évet töltött velük, majd két idényt a Jaguarnál húzott le, mielőtt 2003-ban a McLaren teszt- és tartalék pilótája lett volna. A McLarentől 2010-ben a Sauberhez szerződött, majd visszatért a wokingiakhoz, mielőtt 2012-re a gyakorlatilag újjáalapított HRT-hez igazolt volna, hogy segítse a csapat építését.
A veterán a projekt jelentősége miatt eleve két évre írt alá a sereghajtóval, a csapat azonban összeomlott alatta, csak a hivatalos bejelentés hiányzik arról, hogy a tulajdonosok által magára hagyott HRT megszűnik.
De la Rosát a spanyol Marca kérdezte a folytatásról, arról, hogy most egyszerűen visszamegy-e a McLarenhez:
“Nem, nem így lesz. Én választottam az utamat és viselem a döntésem következményeit, szóval bár az ajtó nyitva áll előttem, nem megyek vissza a McLarenhez, hiszen már kétszer elhagytam őket. Hűtlen voltam, szóval most az alapoktól kell indulnom.”
“De bízom benne, hogy az F1-ben maradok teszt- vagy tartalékos pilótaként, persze semmit nem vehetek biztosra” – magyarázta a 41 éves versenyző.
A kérdésre, hogy az idei HRT-s éve volt-e a legrosszabb, a veterán meglepően felelt: “Nem az volt. A McLarennél meg persze különösen szerettem dolgozni. Hogy melyik csapatomat kedveltem legkevésbé? A Saubert. Egyáltalán nem tetszett, hogy mindig a pilótákat hibáztatták, pedig egyértelmű volt, hogy az autónak nem volt meg a tempója.”