A 2013-ra vonatkozó új szabályokat már korábban összefoglalta a Nemzetközi Automobil Szövetség, most a részletesebb előírásokat tették közzé. Arról már korábban döntés született, hogy a csapatok többé nem hivatkozhatnak vis maiorra, amennyiben egy autó nem tud visszajutni a bokszba önerejéből az időmérőn, kötelező lesz produkálni az előírt mennyiségű üzemanyagmintát.

Mivel a Pirelli 2013-as gumijai nehezebbek lesznek, módosulnak az autók tömegére vonatkozó szabályok. A minimális tömeg 642 kiló lesz jövőre, 2014-ben drasztikus változások jönnek. Szintén a gumik miatt változik a súlyeloszlás is, elöl 292, hátul 343 kg lehet a maximum, ez 1-1 kilós növekedést jelent.

Az első szárnyak hajlékonyságát tovább csökkentik, 1000 N-os (102 kg-os) terhelésnél az eddigi 20 helyett csak 10 milliméter lehet az eltérés a normál helyzettől. Megerősítette az FIA, hogy a csapatok jövőre használhatnak egy karosszériapanelt, amellyel az autók orrában lévő lépcsőt tüntetik el. Szigorúbbá váltak a töréstesztes előírások is.

A DRS-t a kijelölt területeken kívül jövőre az egész versenyhétvégén tilos lesz használni, Európán kívüli teszthez ezentúl az FIA engedélye szükséges.

A 2014-es szabályokat még csiszolják az érintettek, de az biztos, hogy az autók minimális tömege 642 helyett 685 kiló lesz az új turbómotorok érkezése miatt. Az első szárnyak 1800 helyett csak 1650 milliméter szélesek lehetnek.