A New Jersey-be tervezett utcai verseny kidőlése után az eredetileg 20 futamosra tervezett 2013-as versenynaptárban “lyuk” keletkezett.
A pótlásra jelentkezett Franciaország és Törökország is, de mindkét helyen finanszírozási problémák vannak, így nem valószínű, hogy ezek töltenék be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által a Magyar Nagydíj előtti hétre beiktatott “egy további európai verseny” helyét.
Az elmúlt hét folyamán felmerült az 1970 és ’87 között Österreichring, ’97 és 2003 között A1-Ring néven létező F1-es helyszín visszatérése, amelyet a Red Bull tavalyra épített teljesen újjá Red Bull Ring néven.
Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko a hétvégén azt nyilatkozta, hivatalosan is jelezték az FIA felé a versenyrendezési szándékot-lehetőséget. “Emlékeztettük az FIA-t, hogy nekünk ott van egy teljes F1-es engedéllyel rendelkező pályánk” – szögezte le.
Az időpont tekintetében tökéletes lehetne az Osztrák Nagydíj újjáélesztése, hiszen Spielbergből csak a “szomszédba” kellene továbbmenni július végén, de azért problémák is vannak a Red Bull Ringgel. A versenypályán például hiányzik a megfelelő sajtóközpont, bár ez gyorsan megoldható.
Nehezebb ügy, hogy pályának pillanatnyilag csak maximum 40 ezer fős rendezvények tartására van engedélye, a környéken pedig nincs megfelelő idegenforgalmi infrastruktúra, azaz hiányoznak a szállodák, amelyek ki tudnának szolgálni egy F1-es futamra érkező tömeget.
Marko szerint ez sem áthághatatlan akadály, emlékeztetett, hogy a 80 km-re fekvő Graz és annak környéke “a hetvenes-nyolcvanas években is megfelelően helytállt” ezen a téren.