A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben állandó Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting vezetésével értekezletet tartott a szervezet a Forma-1-es bíráskodásról.
A stewardok kiemelték, hogy az újabb technológiák, mint például a valós idejű telemetriai adatok nagyban segítették a munkájukat 2012-ben. Az FIA által delegált versenybírók hozzátették, hogy bár a pilótastewardok nem mindig vannak tisztában a pontos szabályokkal – jó példa volt erre Allen McNish, aki a SkySports szakkommentátoraként a Brazil Nagydíj után élő adásban csinált magából bolondot Sebastian Vettel vélt sárga zászlós előzései kapcsán , alapvetően “felbecsülhetetlen értékű” a tapasztalatokból eredő nézőpontjuk.  
Az FIA közleménye magát a szervezet elnökét, Jean Todtot is idézte, aki elég érdekesen fogalmazott: “Ahelyett, hogy minden esetben a kiszabható büntetést keresnék, mérlegelni kell a büntetések következményeit is. Számomra kulcsfontosságú a következetesség.”
Jóhiszeműen feltételezhető, hogy Todt a kiszámítható, következetes döntéshozatalra akarta biztatni a versenybírókat, de valójában ennek épp ellentmondóan, a valósággal viszont összhangban beszélt. 
Idén a stewardok többször is nyilvánvalóan nem csak az elkövetett kihágást és a szankciót, hanem a azoknak a bajnokságra gyakorolt hatását is mérlegelve rágódtak órákig és döntöttek – a legotrombább eset valószínűleg az volt, amikor Romain Grosjean Spa utáni eltiltásának indoklásában kiemelték, hogy a lotusos francia a rajtbalesetnél több bajnoki esélyest is kiütött, azaz nem minden versenyző esett egyenlő elbírálás alá, voltak egyenlőbbek.