A múlt hét elején derült ki, hogy a HRT-t tavaly megvásárló Thesan Capital szabadulni akar a kiscsapattól, részükről elég volt a sereghajtó finanszírozásából. Az ilyen üzleteket általában csendben, a háttérben intézik, így már az aggasztó jel, hogy ezt nagy dobra verték.
A spanyol AS a múlt héten arról írt, hogy épkézláb vevő nélkül pár héten belül jön az összeomlás, a kiscsapat máris 32 embert elküldött. Egy másik spanyol sportlap, a Marca az Austinban tapasztaltak alapján tovább sötétítette a képet, egyértelmű, hogy már nem sokan hiszen a jövőben a HRT-nél, a beszámoló szerint a dolgozók a paddockban igyekeztek jövő évre munkát keresni más alakulatoknál. 
A HRT egyik névtelenül nyilatkozó mérnöke azt mondta, hogy az elbocsátottak között két teljesen friss alkalmazott is volt: “Érdekes, de ketten – egyikük a McLaren GT-től érkezett, a másik a Marussiától – csak öt napig voltak nálunk. A jövő évi autón dolgoztunk, igyekeztünk fejődni, derült égből villámcsapásként ért minket ez az egész.” 
Egy HRT-s szerelő azt állította, hogy a madridi központ már “üres”: “Tájékoztattak minket, hogy november 26. lehet az utolsó munkanapunk. Csak azért vagyunk most itt (Austinban), mert a Thesannak szerződése van az FIA-val és a FOM-mal, kötelezettségünk van versenyzésre.”
Egy újabb HRT-s hangsúlyozta, hogy nem a csapat ment csődbe, egyszerűen a Thesan fordított hirtelen hátat a projektnek: “Nem azért lesz végünk, mert nem tudtunk gazdálkodni, egyszerűen a Thesan úgy döntött, hogy a csapat nem hoz hasznot, simán csak kiábrándultak az F1-ből.”
 
Állítólag nem sokon múlott, hogy a csapatot megvegye egy katari befektető, de valamiért kútba esett az üzlet, ez okozta a mostani, meglehetősen kilátástalan helyzetet. Egy bennfentes szerint a lehető legrosszabbkor száll ki a Thesan, a mostani döntéssel tulajdonképpen megpecsételődött a kiscsapat sorsa:  
“Szerintem jövőre már csak 22 autó lesz a rajtrácson. Persze, jöhet még valaki, aki diszkontáron megveszi a csapatot, de az idő a legfőbb tényező. Leállt a 2013-as autó tervezése, pedig az lenne a legfontosabb, hogy ott legyen a rajtrácson két autó. Számít persze a nevezés, de először is autó kell az induláshoz.”