A Red Bull az austini Amerikai Nagydíjon ugyan elveszítette Mark Webbert, de Sebastian Vettel második helye is elég volt ahhoz, hogy a konstruktőri bajnokságban behozhatatlan előnyre tegyenek szert, azaz sikerült sorozatban a harmadik csapatbajnoki címet is megnyerniük:
“Félúton vagyunk. Lezártuk az egyik bajnokságot. A harmadik konstruktőri cím megnyeréséről pár éve még szinte álmodni sem mertünk volna. Az, hogy 2010-ben, 2011-ben és 2012-ben is sikerült ez, méghozzá ilyen ellenfelek ellen, egészen kiemelkedő. Igazi tanúbizonysága ez a kemény munkánknak, az elszántságunknak, a csapat minden egyes tagja nagyon büszke erre” – mondta a főnök, Christian Horner.  
Vettel vasárnap –  a 100. futamán – szintén háromszoros bajnok lehetett volna, de Fernando Alonso 3. helye miatt a döntés az utolsó versenyre tolódott.  
“A második hellyel három ponttal tovább nőtt az előnyünk, fantasztikus eredmény. 13 pontos előnnyel megyünk Brazíliába, de még nyitott a dolog. Egész évben azt mondtam, hogy a bajnoki küzdelem Brazíliáig tart majd – sajnos igazam is lett!”
“De ugyanúgy kell megközelítenünk a következő futamot, mint az eddigi 19-et. Megyünk, hajtunk egész hétvégén, hogy kihozzuk a maximumot magunkból, az autóból, a stratégiából, a pilótákból, a megbízhatóságból. Idén már megtanulhattuk, hogy bármi megtörténhet. De jó, hogy mi érkezünk előnnyel, igyekszünk majd le is zárni a munkát.”
Horner szerint is a HRT-s Narain Karthikeyan miatt tudta megelőzni Lewis Hamiton Vettelt Austinban, a két pilóta egyébként ugyanolyan erős volt, mindkettőjüket méltatta:
“A futamon végig egy hajszál volt a különbség köztük, de a koszos légáramlatban nehéz közel kerülni. Sebastian fantasztikusan tartotta a távolságot. Lewis egy kicsit erősebb volt az első szektorban, de második-harmadik szektorban sikerült egy kicsit ellépni. A kulcs az volt, hogy ne kövessünk el hibát, Sebastian pedig makulátlanul vezetett, meggyőződésem, hogy a sereghajtó nélkül megtarthatta volna a pozíciót. De ilyen a verseny.”
“Sebastian igazi küzdő, egy pillanatra sem adta fel Lewis üldözését, pedig akkor már 35 másodperccel Fernando előtt voltak. Az utolsó körig nyomás alatt tartotta Lewist, az egész futam alatt ritkán volt nagyobb a távolság egy másodpercnél.”