A FIA műszaki főmegbízottja, egyben állandó Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting megerősítette, hogy 2013-tól az edzéseken is csak a pályák kijelölt szakaszaira korlátozzák majd a nyitható hátsó szárny, a DRS alkalmazását.
Tavaly és idén az eszközt az edzéseken és az időmérőn tetszőlegesen lehetett használni, de az FIA-nál úgy látják, hogy ez nem eléggé biztonságos. Mivel a csapatok mostanra kellően megismerkedtek a rendszerrel, kiiktatható a kockázat.  
“Pár napja értesítettük erről a csapatokat, az ok a biztonság. Úgy látjuk, hogy akadt már emiatt pár incidens – és ezt a pilóták is megerősítették nekem -, sőt egyre hangsúlyosabbá vált a jelenség. Lehetne azzal érvelni, hogy a DRS alkalmazása nem sokban különbözik a gázadástól, de a DRS-nél amolyan be-ki kapcsolásról van szó, míg a gázt fokozatosan lehet használni, szóval mégsem ugyanaz” – magyarázta Whiting az Autosportnak.  
“Eredetileg sem akartuk, hogy a szabadedzéseken és az időmérőn használják, de kicsit aggódtunk, hogy esetleg nem lesz elég hatékony a rendszer. Úgy hiszem, mostanra viszont látható az adatokból, hogy a DRS hatékonysága rendben van. A csapatok persze ezután is használhatják majd a pálya egy vagy két szakaszán, szóval azért megmarad a haszna.”
“De az egész rendszer az előzések elősegítését célozta a futamokon, csakis ezt akartuk vele elérni. Eredetileg senki sem tudta, mennyire lesz hatékony, a mérnökök a KERS-hez hasonlóan olyan 2-3-4 tizedet vártak tőle körönként. De nem ez a helyzet, látható, hogy pályánként eltérően egy-másfél másodpercet is jelent az időmérőn.”
A DRS használatának korlátozása mellett az FIA a jövő évre tovább szigorítja az első szárnyak terheléses ellenőrzését is, ugyanis a csapatok idén még mindig próbálják megkerülni a mozgó aerodinamikai elemekre vonatkozó tiltást a különböző hajlékony vezérsíkok, sőt teljes orrkúpok alkalmazásával.
A két héttel ezelőtti abu-dzabi időmérő eseményei is módosításhoz vezetnek. Sebastian Vettel a Yas Marina pályán a kvalifikáció végén nem hajtott vissza a bokszba, egyszerűen csak félrehúzódott, mert kifogyott az üzemanyag. A szabályok ezt tiltják, kivéve, ha “vis maior” jellegű műszaki hiba miatt történik a leállás. 
A Red Bull és a Renault épp ezzel érvelt Vettel ügyének vizsgálatakor, így csak négy órán át tartó adatvizsgálat, mérlegelés után született meg a német utólagos kizárásáról szóló döntés.
2013-ra egyszerűsödik a szabály, kikerül a vis maior kitétel, az FIA egyszerűen leméri az autóban maradt üzemanyagot, és ha az kevesebb az előírtnál, az okok külön mérlegelése nélkül jár majd a büntetés.
Whiting arról is beszélt, hogy az FIA büntetőpontos rendszer bevezetését is fontolgatja, amelynek keretében a pilóták a különböző szabálytalanságokért, kihágásokért különböző mennyiségű büntetőpontot  kapnának, és ha ezek elérnének egy bizonyos küszöböt, automatikusan jönne az egyfutamos eltiltás.
Erről a javaslatról jövő héten, Interlagosban tárgyalnak majd a csapatokkal.