Kimi Räikkönen megszerezte a Lotus első győzelmét az Abu-Dzabi Nagydíjon, Eric Boullier azonban amondó, hogy ez még csak a kezdet. A csapatfőnök szerint benne van a pakliban, hogy a szezon végéig összejön még egy diadal. “Mindenki nagyon boldog, új lendületet adott a siker” – mondta Boullier. “Még az sem ronthatja el a kedvünket, hogy a gyár környékén most nagyon zord az időjárás.”

“Szinte tapintani lehet az izgatottságot, és két verseny még hátravan. Egyszer már megcsináltuk és képesek vagyunk újra. Sokáig tartott, amíg megszereztük ezt a győzelmet, de mindannyian tudtuk, hogy képesek vagyunk rá.” A nagy öröm ellenére Boullier tisztában van vele, hogy továbbra is keményen kell dolgoznia az alakulatnak, ha meg akarja nehezíteni a Red Bull, a Ferrari és a McLaren dolgát.

“A konstruktőri bajnokságban a negyedik hely volt a célkitűzés és itt is állunk jelenleg. Negyediknek lehet úgy is lenni, hogy csak néhány pontra van a harmadik hely, és persze úgy is, hogy csak pár pont a fór az ötödik helyezettel szemben. A Mercedest jelenleg bőven megelőzzük, van győzelmünk és sok dobogónk, szóval erős pozícióban vagyunk, ahonnan még tovább fejlődhetünk. Ez kereskedelmi szempontból nagyon vonzó dolog, erre csak bizonyíték az idén hozzánk csatlakozott partnerek száma.”

“A negyedik hely ugyanakkor negyedik hely, tudjuk, hogy keményebben kell dolgoznunk, ha jövőre bele akarunk szólni az első három dolgába.”

A hétvégi Amerikai Nagydíjra a továbbfejlesztett Coanda-kipufogóval utazik a Lotus. James Allison technikai igazgató szerint a csapat az ifjoncteszten próbálta ki a legújabb specifikációt, amely legalább hat extra lóerőt jelent. Az eredmények biztatóak voltak Abu-Dzabiban, Austinra az első szárny is frissül.

“Az austini pálya összességében hasonló leszorítóerejű, mint a Yas Marina, mégis teljesen más jellegű” – vélekedett Allison. “Jóval többféle kanyar fordul elő. Austinban több lendületes gyors kanyar is követi egymást, ami Abu-Dzabiban nincs, a lassú sikánok viszont ebből a pályából sem hiányoznak. A kanyarok sokszínűsége nagyobb próbatétel elé állítja az autót, a hasonló pályákon szerzett tapasztalatok alapján azonban jók lehetünk itt.”