F1: Hamiltoné a pole, Vettel leeresztett

Sorozatban a negyedik McLaren-pole

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.22. 04.09

A Szingapúri Nagydíj kvalifikációján Lewis Hamilton magabiztosan hozta a pole-t, mögötte Pastor Maldonado 2. és Vettel 3. helye is meglepetést jelentett.

30 fokos, száraz időben kezdődött a Szingapúri Nagydíj időmérő edzése a Marina Bay lámpái alatt. A Q1 folyamán igen drasztikusan javult a pálya és a köridők, az utolsó percekre a nagyobbak közül is sokan feltették a szuperlágy gumikat, a szakaszt végül a lotusos Romain Grosjean “nyerte”, egyedüliként hozott 1:48 alatti időt.

A kiesők egyáltalán nem jelentettek meglepetést: búcsúzott a már az edzéseken is láthatóan szenvedő Sauberrel Kobajasi Kamui, mögötte pedig a két Caterham, a két Marussia és a két HRT – azaz a Marussia végül nem bírt a közvetlen riválissal, hiába került nagyon közel.

Bruno Senna lett a Q2 első garantált kiesője, miután az első szakaszt után követően a másodikban is érintőre vette a falat: míg a Q1-ben megúszta, másodszorra már nem volt szerencséje, törött jobb hátsó felfüggesztéssel kullogott vissza a bokszba.

A szakasz első nagy durranásait Lewis Hamilton és Sebastian Vettel hozta, 1,46-os körökkel egy másodpercet adtak a többieknek. A két kör érinthetetlen is maradt, a többi pilóta a maradék továbbjutó helyekért küzdött. A sikertelenek csoportjába került végül az amúgy esélyesnek számító Nico Hülkenberg, mögötte Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Sergio Perez, a két Toro Rossó-s és a már említett Senna búcsúzott.

A Mercedesek formába lendültek, Grosjean is jó tempót hozott és a továbbjutással Pastor Maldonado újra bizonyította, hogy nem a sebességével van gond.

Az utolsó szakasz elején a legtöbben kimentek egy biztonsági első körre, de Maldonado és Fernando Alonso csak egy nekifutással kívánta megoldani a Q3-at. Az első körösök közül Hamilton megint óriásit ment, Button 9 tizedet, Vettel 1,2 másodpercet kapott. A végső párbajban elsőként Maldonado tudott 1:47 alá menni, a 2. helyre ugrott. Alonso, Vettel, Button nem is bírt vele.

Hamilton elképesztő fölénnyel és magabiztossággal hozta a pole-t, Maldonado pedig újra nagyot alakított. Vettel az előzményekhez képest gyenge volt, csak a második sorban áll majd Button mellett.

A harmadik sor Alonsóé és Paul di Restáé lesz, mögülük Webber és Grosjean, és Schumacher és Rosberg rajtolhat majd – a két mercedeses egyébként nem is teljesített mért kört a Q3-ban.

A Szingapúri Nagydíj vasárnap a hagyományos időpontban, délután 14 órakor kezdődik.

Szingapúri Nagydíj, időmérő edzés, Marina Bay, 2012.09.22.

Kommentek

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsebit, annyira röhögtünk.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!

F1: A Renault hiába szeretné Sainzot

A Toro Rosso főnöke szerint semmi realitása annak, hogy Carlos Sainz 2017-ben a Renault-nál versenyezzen.

Papírból készült Aston Martin

Nem is gondolná az ember, hogy mire jó egy autó felhasználói kézikönyve azon kívül, hogy belelapozzunk, ha valamit nem tudunk.

Jön a következő F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru, Zak Brown elhagyja saját cégét, sokak szerint hamarosan a Forma-1 vezetői között bukkanhat fel.