F1: Kubicának nagyon tetszik a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.19. 01.09

Bár a kapcsolatuk elhidegült az elmúlt másfél évben, Robert Kubica nagyra tartja egykori csapatát, a Lotus idei teljesítménye igazán tetszik a lengyelnek.

Robert Kubica három és fél BMW-s idény után, a német autógyártó 2009-es kiszállását követően a Renault-hoz szerződött.

Az enstone-i gárdánál 2010-2011 nem volt a legjobb időszak, hiszen 2009 második felében robbant a szingapúri bundabotrány, majd a Renault tulajdonosból csak főtámogatóvá, majd egyszerű motorszállítóvá csökkentette a szerepvállalását.

A 2011. februári ralibalesete után Kubica már nem versenyzett a csapattal, az elnyúló rehabilitáció alatt leépítette, végül a szerződése lejárta után meg is szakította a kapcsolatot velük, de ma is tetszik a neki az immár Lotus név alatt futó alakulat szereplése, úgy látja, mostanra beérett a munka.

“Az első évemben még Renault volt, de már a Genii Capital vezetése alatt. A Renault gyári csapat eltűnt alólam. Az idényt az előző évi autóval kezdtük, de így is egész jó eredményeket értünk el annak ellenére is, hogy jóval kisebb lett a költségvetés és késett a fejlesztés, ugyanis télen azt sem lehetett tudni, létezni fog-e a csapat” – mesélte az olasz Omnicorse magazinnak.

“De azt hiszem, most már kezdenek beérni a változtatások, a csapat erősségei pedig már 2010-ben is nyilvánvalóak voltak. A Lotus egy telivér versenycsapat, a mai F1-ben pedig nem sok ilyen van. Ha megnézzük a nagyokat, a gyári csapatokat, nem könnyű őket irányítani, nagyon sok emberrel dolgoznak.”

“A Lotus viszont tényleg csak a versenyzési iránti szenvedélyről szól, és kevés, de nagyon jó szakemberből álló gárdájuk van, akik tudják, hogyan kell jó F1-est építeni. Idén már jól látszik ez” – állította, hozzátéve, hogy azt azért “furcsának” találja, hogy az igen versenyképes E20-assal még mindig nem sikerült futamot nyerni.

“Ha Räikkönen előbbre tudna kvalifikálni vagy Grosjean képes lenne tartani a lépést Kimivel a versenyen, akkor győznének” – mondta. A kérdés adja magát: akkor a pilótákkal van a gond? “Nem, ezt nem mondtam” – szögezte le a lengyel.

Kommentek

Mégsem lesz 400 lóerős négyhengeres Audi-motor

Feladta ambiciózus motorfejlesztő projektjét a Volkswagen-csoport. Az Audi TT Quattro Sport tanulmány kétliteres, 420 lóerős motorja örökre álom marad.

Súlyosították az autómatricás csaló büntetését

Az Il Ferro-ügyben a Fővárosi Ítélőtábla Büntető Kollégiuma jogerős ítéletében az elsőrendű vádlott, az Il Ferro Kft. ügyvezető igazgatójának szabadságvesztését 8 évre súlyosította kedden.

A legjobb BMW?

Megnyúztuk az M2-est, és rájöttünk, hogy ennél gyorsabban egyetlen BMW-vel sem tudnánk autózni. Főleg kanyarban, keresztben. Végre egy erős autó, ami nem akar megölni.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.