F1: Kubicának nagyon tetszik a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.19. 13.30

Bár a kapcsolatuk elhidegült az elmúlt másfél évben, Robert Kubica nagyra tartja egykori csapatát, a Lotus idei teljesítménye igazán tetszik a lengyelnek.

Robert Kubica három és fél BMW-s idény után, a német autógyártó 2009-es kiszállását követően a Renault-hoz szerződött.

Az enstone-i gárdánál 2010-2011 nem volt a legjobb időszak, hiszen 2009 második felében robbant a szingapúri bundabotrány, majd a Renault tulajdonosból csak főtámogatóvá, majd egyszerű motorszállítóvá csökkentette a szerepvállalását.

A 2011. februári ralibalesete után Kubica már nem versenyzett a csapattal, az elnyúló rehabilitáció alatt leépítette, végül a szerződése lejárta után meg is szakította a kapcsolatot velük, de ma is tetszik a neki az immár Lotus név alatt futó alakulat szereplése, úgy látja, mostanra beérett a munka.

“Az első évemben még Renault volt, de már a Genii Capital vezetése alatt. A Renault gyári csapat eltűnt alólam. Az idényt az előző évi autóval kezdtük, de így is egész jó eredményeket értünk el annak ellenére is, hogy jóval kisebb lett a költségvetés és késett a fejlesztés, ugyanis télen azt sem lehetett tudni, létezni fog-e a csapat” – mesélte az olasz Omnicorse magazinnak.

“De azt hiszem, most már kezdenek beérni a változtatások, a csapat erősségei pedig már 2010-ben is nyilvánvalóak voltak. A Lotus egy telivér versenycsapat, a mai F1-ben pedig nem sok ilyen van. Ha megnézzük a nagyokat, a gyári csapatokat, nem könnyű őket irányítani, nagyon sok emberrel dolgoznak.”

“A Lotus viszont tényleg csak a versenyzési iránti szenvedélyről szól, és kevés, de nagyon jó szakemberből álló gárdájuk van, akik tudják, hogyan kell jó F1-est építeni. Idén már jól látszik ez” – állította, hozzátéve, hogy azt azért “furcsának” találja, hogy az igen versenyképes E20-assal még mindig nem sikerült futamot nyerni.

“Ha Räikkönen előbbre tudna kvalifikálni vagy Grosjean képes lenne tartani a lépést Kimivel a versenyen, akkor győznének” – mondta. A kérdés adja magát: akkor a pilótákkal van a gond? “Nem, ezt nem mondtam” – szögezte le a lengyel.

Kommentek

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.