F1: Kubicának nagyon tetszik a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.19. 01.09

Bár a kapcsolatuk elhidegült az elmúlt másfél évben, Robert Kubica nagyra tartja egykori csapatát, a Lotus idei teljesítménye igazán tetszik a lengyelnek.

Robert Kubica három és fél BMW-s idény után, a német autógyártó 2009-es kiszállását követően a Renault-hoz szerződött.

Az enstone-i gárdánál 2010-2011 nem volt a legjobb időszak, hiszen 2009 második felében robbant a szingapúri bundabotrány, majd a Renault tulajdonosból csak főtámogatóvá, majd egyszerű motorszállítóvá csökkentette a szerepvállalását.

A 2011. februári ralibalesete után Kubica már nem versenyzett a csapattal, az elnyúló rehabilitáció alatt leépítette, végül a szerződése lejárta után meg is szakította a kapcsolatot velük, de ma is tetszik a neki az immár Lotus név alatt futó alakulat szereplése, úgy látja, mostanra beérett a munka.

“Az első évemben még Renault volt, de már a Genii Capital vezetése alatt. A Renault gyári csapat eltűnt alólam. Az idényt az előző évi autóval kezdtük, de így is egész jó eredményeket értünk el annak ellenére is, hogy jóval kisebb lett a költségvetés és késett a fejlesztés, ugyanis télen azt sem lehetett tudni, létezni fog-e a csapat” – mesélte az olasz Omnicorse magazinnak.

“De azt hiszem, most már kezdenek beérni a változtatások, a csapat erősségei pedig már 2010-ben is nyilvánvalóak voltak. A Lotus egy telivér versenycsapat, a mai F1-ben pedig nem sok ilyen van. Ha megnézzük a nagyokat, a gyári csapatokat, nem könnyű őket irányítani, nagyon sok emberrel dolgoznak.”

“A Lotus viszont tényleg csak a versenyzési iránti szenvedélyről szól, és kevés, de nagyon jó szakemberből álló gárdájuk van, akik tudják, hogyan kell jó F1-est építeni. Idén már jól látszik ez” – állította, hozzátéve, hogy azt azért “furcsának” találja, hogy az igen versenyképes E20-assal még mindig nem sikerült futamot nyerni.

“Ha Räikkönen előbbre tudna kvalifikálni vagy Grosjean képes lenne tartani a lépést Kimivel a versenyen, akkor győznének” – mondta. A kérdés adja magát: akkor a pilótákkal van a gond? “Nem, ezt nem mondtam” – szögezte le a lengyel.

Kommentek

700 millióba fáj a világ legszebb ökoautója

A tavasszal bemutatott Pininfarina H2 Speed tanulmány hamarosan gyártásba kerülhet. Tíz darab készül belőle, egyenként 2,2 millió euróért.

Megújul a legkisebb Suzuki

Jövőre jön az új generációs Alto, bár a globális Celerio mellett nem valószínű az európai bevezetése.

10 bitang BMW, amit nem az M divízió szült

A hetvenes évek elejétől napjainkig rengeteg csodás M-es BMW született, így hajlamosak vagyunk megfeledkezni azokról a briliáns modellekről, amiket nem a BMW sportrészlegének köszönhetünk. Most kiköszörüljük a csorbát.

F1: Webbernek nem ízlett a cipős pezsgő

Mark Webber utólag elismerte, hogy nem volt túl finom a Daniel Ricciardo cipőjéből kihörpölt pezsgő, de a pillanat a veteránt is magával ragadta a dobogón.

Vádat emeltek a bringást gázoló BKV-sofőr ellen

A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt vádat emelt azzal a buszsofőrrel szemben, aki a Thököly úton elsodort egy a buszsávval közös kerékpársávban szabályosan haladó biciklist.

1968-as Dodge Charger V10-es Viper motorral: szentségtörés vagy menő?

A hatvanas évek legendás amerikai izomautói már szülőföldjükön sem mindennapos darabok. Vannak, akik az ilyen építést pazarlásnak vélik, ha már pénzt ölnek bele, miért nem törekednek gyári állapotra?

F1: FIA-vizsgálat lett Magnussen balesetéből

A renault-s Kevin Magnussen spái balesetének egyik mozzanata az Nemzetközi Automobil Szövetség figyelmét is felkeltette.

Gyári kémvideón a Hyundai családi sportautója

A Hyundai raliprogramjára alapozva hamarosan bevezeti utcai sportmárkáját. Az N első példányának prototípusát hivatalos kémvideón nézhetjük és főleg hallgathatjuk meg.

13 fotó, amitől zokognak az autószerelők

Ha nem akarod, hogy a te autós is szereplejen egy ilyen válogatásban, akkor rendesen tartsd karban, és lásd be: ha valamit nem tudsz megcsinálni, vidd el olyanhoz, aki ért hozzá.

Jól megbüntetik a szigszalagos taxishiénát

Nem ússza meg a taxis, aki a Sziget Fesztivál alatt a 280 forintos kilométerdíjból szigetelőszalaggal 1280 forintosat fabrikált.

Mit tehetünk, ha nem fizet a biztosító?

Ha nincs személyi sérülés, az érintettek többnyire a helyszínen rendezni tudják az ütközésért viselt felelősséget. Ám a vétkes fél az egyértelműnek tűnő helyzet is vitathatja utólag.

Elaludt a taxiban, 50 kilométert kerültek vele

Gyalog tíz perc lett volna az út, de úgy gondolta, inkább taxit hív. Rossz ötlet volt.