Robert Kubica három és fél BMW-s idény után, a német autógyártó 2009-es kiszállását követően a Renault-hoz szerződött.

Az enstone-i gárdánál 2010-2011 nem volt a legjobb időszak, hiszen 2009 második felében robbant a szingapúri bundabotrány, majd a Renault tulajdonosból csak főtámogatóvá, majd egyszerű motorszállítóvá csökkentette a szerepvállalását.

A 2011. februári ralibalesete után Kubica már nem versenyzett a csapattal, az elnyúló rehabilitáció alatt leépítette, végül a szerződése lejárta után meg is szakította a kapcsolatot velük, de ma is tetszik a neki az immár Lotus név alatt futó alakulat szereplése, úgy látja, mostanra beérett a munka.

“Az első évemben még Renault volt, de már a Genii Capital vezetése alatt. A Renault gyári csapat eltűnt alólam. Az idényt az előző évi autóval kezdtük, de így is egész jó eredményeket értünk el annak ellenére is, hogy jóval kisebb lett a költségvetés és késett a fejlesztés, ugyanis télen azt sem lehetett tudni, létezni fog-e a csapat” – mesélte az olasz Omnicorse magazinnak.

“De azt hiszem, most már kezdenek beérni a változtatások, a csapat erősségei pedig már 2010-ben is nyilvánvalóak voltak. A Lotus egy telivér versenycsapat, a mai F1-ben pedig nem sok ilyen van. Ha megnézzük a nagyokat, a gyári csapatokat, nem könnyű őket irányítani, nagyon sok emberrel dolgoznak.”

“A Lotus viszont tényleg csak a versenyzési iránti szenvedélyről szól, és kevés, de nagyon jó szakemberből álló gárdájuk van, akik tudják, hogyan kell jó F1-est építeni. Idén már jól látszik ez” – állította, hozzátéve, hogy azt azért “furcsának” találja, hogy az igen versenyképes E20-assal még mindig nem sikerült futamot nyerni.

“Ha Räikkönen előbbre tudna kvalifikálni vagy Grosjean képes lenne tartani a lépést Kimivel a versenyen, akkor győznének” – mondta. A kérdés adja magát: akkor a pilótákkal van a gond? “Nem, ezt nem mondtam” – szögezte le a lengyel.