A Mercedes AMG a múlt heti magny-cours-i ifjonctesztet az új aerodinamikai fejlesztéseinek kipróbálására szánta, a csapat a Ferrari, a McLaren és a Sauber által már alkalmazott ún. Coanda-kipufogót és a tripla-DRS-t próbálgatta.

Sam Bird és Brendon Hartley kezei között több mint 1000 kilométert teljesített az új kipufogó, az eredményekkel pedig nagyon elégedettek voltak a Ross Brawn vezette alakulatnál. A brit Autosport mercedeses értesülései szerint annyira, hogy a hétvégi Szingapúri Nagydíj első edzésén Michael Schumacher és Nico Rosberg autójára is felkerül az új rendszer, és ha pénteken beválik, akkor élesben, a versenyen is bevetik majd.

Az új kipufogó a az ún. Coanda-effektust kihasználva vezeti a gázokat a diffúzorra, jócskán növeli a hátsó tengely tapadását, főképp alacsonyabb sebességeknél, azaz a lassú, kanyargós szakaszokon, amelyekből a 23 kanyart tartalmazó szingapúri utcai pályán nincs hiány.

A szaklap szerint a dupla/tripla-DRS-sel is jelentős haladást értek el Magny-Cours-ban, de azt még nem vetik be Szingapúrban, a pálya nem is kedvezne neki. Valószínűleg az ez utáni versenyeken tesztelik majd a szabadedzéseken.