F1: Új szárnnyal gyorsulnak Räikkönenék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.18. 10.09

Bár a régóta fejlesztett dupla-DRS-t csak Japánban vetik be, a Lotus a Szingapúri Nagydíjra is új hátsó szárnyat visz, amellyel sokkal hatékonyabb lehet a hagyományos DRS-használat.

A Lotus Monzában nem volt túl versenyképes, de az idény legkisebb leszorítóerőt követő pályája után homlokegyenest különböző helyszín következik Szingapúrban, jók a kilátások az erősebb formára.

A csapatnál persze nem csak ennyiben bíznak, a hétvégi futamra új fejlesztésű szárnnyal is készülnek. Ez jóval hatékonyabb lehet a DRS alkalmazásakor, azaz az autó stabil lesz a kanyarokban, de elég légellenállást “dob le” az egyenesekben, ahol a puszta sebesség számít.

“Új diffúzorunk és új hátsó szárnyunk lesz. A szárny ugyanakkora leszorítóerőt ad, mint a monacói csomagunké, de sokkal jobb DRS-aránnyal. Ez azt jelenti, hogy az új szárny esetében sokkal nagyobb az eltérés a teljes légellenállás és a nyitott állapot között” – mondta a Lotus technikai igazgatója, James Allison.
 
“Úgy gondoljuk, sikerült olyan szárnyat fejlesztenünk, amely jó leszorítóerőt generál, de ezzel együtt is képes a DRS előnyének túlnyomó részét nyújtani, ami általában nehéz a nagy leszorítóerejű specifikációk esetén. Kíváncsian várjuk, hogyan működik majd a pályán!” – tette hozzá.

Érdemes kiemelni, hogy a mostani szárny még nem a Lotus által már a Német és a Magyar Nagydíj edzésein is kipróbált dupla-DRS, azt csak a következő futamon, a Japán Nagydíjon tervezik pályára küldeni. 

Kommentek

Élményautó: VW Golf II Rallye

Egy G-feltöltős Rallye Golf önmagában is érdekes, pláne ez a darab vészjósló hanggal és Oettinger tuninggal megvadított motorral. Rákészültünk a szombati hungaroringi VW-találkozóra.

Több Forma-1-es szabály is változik

A csapatok megállapodtak egy sor szabályváltoztatásban, amelyek a tervek szerint már jövőre életbe lépnek.

Játékautóként borítja fel a tájfun a teherautót

Hatalmas erővel csapott le Megi a Kínai Köztársaságra. A videó éppen azt kapta el, ahogy egy teherautót simán felborít a vihar.

Teherautók, amik lenyomnak egy sportkocsit is

Ez az öt teherautó bizony nem viccel, simán felveszi a versenyt a legtöbb sportautóval.

F1: Mégsem biztos a tesztprogram

A barcelonai pályán azt mondják, még nem biztos, hogy tényleg náluk tartják majd a 2017-es téli teszteket.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

Elárverezik a Ferenc pápát szállító Golfokat

Internetes aukción lehet licitálni október elejéig arra a három autóra, amellyel Ferenc pápát szállították júliusban a krakkói Ifjúsági Világtalálkozón.

Új P+R parkolók épülnek Budapesten

Új P+R parkolók létesítéséről és meglévők bővítéséről is döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés.

F1: Kiszámolták, Rosberg lesz a bajnok

A brit Sky Sports érdekes egy kis matekozás után arra jutott, hogy idén Nico Rosberg lehet a világbajnok, hajszállal verheti majd Lewis Hamiltont.

Ilyen luxust kínált egykor az Ikarus

Az egykori szocialista vállalat fénykorában luxusigényeket is kielégített. Most olyan oldaláról ismerhetjük meg a legendás magyar autóbuszgyártót, melynek létezéséről eddig kevesen tudtak!

Beárazták a Mars-utazást, kezdhetünk spórolni

Elon Musk, korunk nagy álmodója bevallotta: nincs más célja az életben, mint hogy más bolygókra is eljuttassa az emberi fajt. Azt is tudja, hogyan, és mennyiért.

Kerékbilincs helyett jöhet a szélvédőbilincs

Egy észak-amerikai feltaláló ötletes megoldást ajánl a koszos, macerás és veszélyes kerékbilincsek helyett. Kérdés, hogy működhet-e.