F1: Új szárnnyal gyorsulnak Räikkönenék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.18. 10.00

Bár a régóta fejlesztett dupla-DRS-t csak Japánban vetik be, a Lotus a Szingapúri Nagydíjra is új hátsó szárnyat visz, amellyel sokkal hatékonyabb lehet a hagyományos DRS-használat.

A Lotus Monzában nem volt túl versenyképes, de az idény legkisebb leszorítóerőt követő pályája után homlokegyenest különböző helyszín következik Szingapúrban, jók a kilátások az erősebb formára.

A csapatnál persze nem csak ennyiben bíznak, a hétvégi futamra új fejlesztésű szárnnyal is készülnek. Ez jóval hatékonyabb lehet a DRS alkalmazásakor, azaz az autó stabil lesz a kanyarokban, de elég légellenállást “dob le” az egyenesekben, ahol a puszta sebesség számít.

“Új diffúzorunk és új hátsó szárnyunk lesz. A szárny ugyanakkora leszorítóerőt ad, mint a monacói csomagunké, de sokkal jobb DRS-aránnyal. Ez azt jelenti, hogy az új szárny esetében sokkal nagyobb az eltérés a teljes légellenállás és a nyitott állapot között” – mondta a Lotus technikai igazgatója, James Allison.
 
“Úgy gondoljuk, sikerült olyan szárnyat fejlesztenünk, amely jó leszorítóerőt generál, de ezzel együtt is képes a DRS előnyének túlnyomó részét nyújtani, ami általában nehéz a nagy leszorítóerejű specifikációk esetén. Kíváncsian várjuk, hogyan működik majd a pályán!” – tette hozzá.

Érdemes kiemelni, hogy a mostani szárny még nem a Lotus által már a Német és a Magyar Nagydíj edzésein is kipróbált dupla-DRS, azt csak a következő futamon, a Japán Nagydíjon tervezik pályára küldeni. 

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.