F1: Új szárnnyal gyorsulnak Räikkönenék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.18. 10.09

Bár a régóta fejlesztett dupla-DRS-t csak Japánban vetik be, a Lotus a Szingapúri Nagydíjra is új hátsó szárnyat visz, amellyel sokkal hatékonyabb lehet a hagyományos DRS-használat.

A Lotus Monzában nem volt túl versenyképes, de az idény legkisebb leszorítóerőt követő pályája után homlokegyenest különböző helyszín következik Szingapúrban, jók a kilátások az erősebb formára.

A csapatnál persze nem csak ennyiben bíznak, a hétvégi futamra új fejlesztésű szárnnyal is készülnek. Ez jóval hatékonyabb lehet a DRS alkalmazásakor, azaz az autó stabil lesz a kanyarokban, de elég légellenállást “dob le” az egyenesekben, ahol a puszta sebesség számít.

“Új diffúzorunk és új hátsó szárnyunk lesz. A szárny ugyanakkora leszorítóerőt ad, mint a monacói csomagunké, de sokkal jobb DRS-aránnyal. Ez azt jelenti, hogy az új szárny esetében sokkal nagyobb az eltérés a teljes légellenállás és a nyitott állapot között” – mondta a Lotus technikai igazgatója, James Allison.
 
“Úgy gondoljuk, sikerült olyan szárnyat fejlesztenünk, amely jó leszorítóerőt generál, de ezzel együtt is képes a DRS előnyének túlnyomó részét nyújtani, ami általában nehéz a nagy leszorítóerejű specifikációk esetén. Kíváncsian várjuk, hogyan működik majd a pályán!” – tette hozzá.

Érdemes kiemelni, hogy a mostani szárny még nem a Lotus által már a Német és a Magyar Nagydíj edzésein is kipróbált dupla-DRS, azt csak a következő futamon, a Japán Nagydíjon tervezik pályára küldeni. 

Kommentek

Óriási csatával lett dobogós Kiss Norbi a Hungaroringen

Látványos előzésekkel, magyar fölénnyel és hosszú combokkal folytatódott ma a Kamion Európa-bajnokság.

F1: Vettel úgy érzi, nyerhet Belgiumban

Sebastian Vettel ugyan csak negyedik lett a Belga Nagydíj időmérőjén, de úgy érzi, megnyerheti a vasárnapi futamot.

F1: Rosbergnek nem volt rutinmunka a pole

Noha úgy tűnt, hogy Nico Rosberg kényelmesen szerezte meg a pole pozíciót a Belga Nagydíjon, a német szerint nem volt sima a kvalifikáció, és a verseny sem lesz az. Az első három nyilatkozatai.

F1: Rosbergé a pole, Verstappen a nyakán

A Forma-1-es Belga Nagydíj időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg hozta a pole-t, de a helyi hős, a Red Bull-os Max Verstappen is ott lesz az első sorban. A ferrarisoké a második sor.

A flexből készült láncfűrésznél érdekesebb dolgot nem látsz ma

Akinek csak néha kell egy-egy vastagabb ágat elfűrészelni otthon, annak felesleges kiadás egy láncfűrészbe befektetni, de nem is kell, ugyanis némi házi barkáccsal a jó öreg sarokcsiszolóból is alkalmi fűrész lehet.

F1: Räikkönené az utolsó edzés, Verstappen bajban

A Forma-1-es Belga Nagydíj utolsó edzésén a ferraris Kimi Räikkönen lett a leggyorsabb, miközben tovább trükköztek Lewis Hamiltonnal, a Red Bull-os Max Verstappen pedig műszaki hibával küszködött.

F1: A Force India nem hisz Perez lelépésében

Bár a spekulációk a Renault-hoz kötik Sergio Perezt, a Force Indiánál azt mondják, jövőre is náluk versenyez majd.

Földönkívüliek támadtak meg egy autómosót

Mostanában nagy divatja van a hátborzongató átveréseknek, amiből a Ford sem akar kimaradni.

Újabb halottaskocsi, amivel stílusos a távozás

Az olasz cég Maseratikat alakít át, és azt kell mondjam van olyan stílusos, mint a Rolls-Royce vagy a Panamera halottaskocsi.

Versenyautónak is lenyűgöző a Lexus csúcskupéja

A jelenlegi RC F helyett jövőre az LC kupét küldi csatába a Lexus és a Gazoo Racing a japán Super GT szériában. Már pusztán esztétikai megfontolásból támogatjuk a döntést!

Bluetooth-rádió a kocsiba ötezererért Kínából: ér valamit?

Öreg, vacak autómba olcsó, vacak rádiót kerestem. Találtam is, meglehetősen zsákbamacska jelleggel, előre fizetősen, Kínából az E-bayen. Megvettem. Megjött. Elmondom, milyen.

F1: Hamiltont pörgeti a hátrasorolás

Lewis Hamilton a mezőny végéből indul majd a vasárnapi Belga Nagydíjon, de nem tört le, inkább izgatja a kihívás, a sikert illetően viszont vannak kétségei.