F1: Új szárnnyal gyorsulnak Räikkönenék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.18. 10.00

Bár a régóta fejlesztett dupla-DRS-t csak Japánban vetik be, a Lotus a Szingapúri Nagydíjra is új hátsó szárnyat visz, amellyel sokkal hatékonyabb lehet a hagyományos DRS-használat.

A Lotus Monzában nem volt túl versenyképes, de az idény legkisebb leszorítóerőt követő pályája után homlokegyenest különböző helyszín következik Szingapúrban, jók a kilátások az erősebb formára.

A csapatnál persze nem csak ennyiben bíznak, a hétvégi futamra új fejlesztésű szárnnyal is készülnek. Ez jóval hatékonyabb lehet a DRS alkalmazásakor, azaz az autó stabil lesz a kanyarokban, de elég légellenállást “dob le” az egyenesekben, ahol a puszta sebesség számít.

“Új diffúzorunk és új hátsó szárnyunk lesz. A szárny ugyanakkora leszorítóerőt ad, mint a monacói csomagunké, de sokkal jobb DRS-aránnyal. Ez azt jelenti, hogy az új szárny esetében sokkal nagyobb az eltérés a teljes légellenállás és a nyitott állapot között” – mondta a Lotus technikai igazgatója, James Allison.
 
“Úgy gondoljuk, sikerült olyan szárnyat fejlesztenünk, amely jó leszorítóerőt generál, de ezzel együtt is képes a DRS előnyének túlnyomó részét nyújtani, ami általában nehéz a nagy leszorítóerejű specifikációk esetén. Kíváncsian várjuk, hogyan működik majd a pályán!” – tette hozzá.

Érdemes kiemelni, hogy a mostani szárny még nem a Lotus által már a Német és a Magyar Nagydíj edzésein is kipróbált dupla-DRS, azt csak a következő futamon, a Japán Nagydíjon tervezik pályára küldeni. 

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.