F1: Schumacher odavan az éjszakáért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.17. 12.09

Michael Schumacher nem titkolja, hogy nagyon kedveli az éjszakai szingapúri futamot, a hétszeres bajnok reméli, hogy az élvezet mellé eredmény is társul majd.

A hétvégén indul a 2012-es idény hajrája, Európa után következnek a tengerentúli futamok. Az első a Szingapúri Nagydíj lesz, a villanyfényes hétvége pedig Michael Schumachert is felvillanyozza.

“Szingapúr sok szempontból teljesen egyedi, ott a város, az, hogy éjszaka versenyzünk, és persze maga a pálya is. Elsőre úgy tűnhet, hogy az egész egy kicsit lazább, mert éjszaka folyik az akció, de természetesen nincs így. Igazság szerint komoly munkát kíván, hogy az európai időzónában tartsuk a bioritmust, hogy a maximumot tudjuk hozni a versenyen. A pálya szépsége a technikássága, igazán nehéz tökéletes kört összerakni. A viszonylag biztató monzai hétvége után újabb ígéretes teljesítményt remélünk, nagyon várom az éjszakai futamot!” – mondta a hétszeres bajnok.

Csapattársa, Nico Rosberg is nagyon szereti a különleges helyszínt:

“A Szingapúri Nagydíj az év egyik fénypontja, nagyon élvezetes hétvége. A város fantasztikus, 2008-ban pedig második lettem a versenyen, ami nagyszerű élmény volt, nagyon szép emlék. Mindig egy kicsit furcsa éjszaka versenyezni, hajnali ötkor lefeküdni és délután felkelni, de meglepően könnyű alkalmazkodni. Én nagyon szeretek a Marina Bay pályán vezetni, egyedi utcai pálya a hőség, a páratartalom miatt, már önmagában a kanyarok száma és a mesterséges megvilágítás is kihívás.”

A Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug így jellemzi a következő versenyh:étvégét
 
“Az idei Szingapúri Nagydíj a 2012-es idény utolsó, tengerentúli szakaszának kezdetét, hét futam kilenc héten belül. Bár az átlagsebesség viszonylag alacsony, a pálya kemény kihívás a versenyzők és az autók számára is. Összesen 23 kanyar, csak az utolsó szektorban 10, a pilóták közel ötezerszer váltanak sebességet a verseny alatt. A 100 másodperc feletti köridő a naptár leghosszabbja és csak Monacóban kisebb az átlagsebesség, azonban a tavalyi szingapúri versenyen majdnem háromszor annyi előzés volt, mint Monacóban. Szingapúr egészen más lesz, mint a legutóbbi pálya, Monza, egyenesek és gyors kanyarok helyett sok lassú kanyar.” 

Kommentek

700 millióba fáj a világ legszebb ökoautója

A tavasszal bemutatott Pininfarina H2 Speed tanulmány hamarosan gyártásba kerülhet. Tíz darab készül belőle, egyenként 2,2 millió euróért.

Megújul a legkisebb Suzuki

Jövőre jön az új generációs Alto, bár a globális Celerio mellett nem valószínű az európai bevezetése.

10 bitang BMW, amit nem az M divízió szült

A hetvenes évek elejétől napjainkig rengeteg csodás M-es BMW született, így hajlamosak vagyunk megfeledkezni azokról a briliáns modellekről, amiket nem a BMW sportrészlegének köszönhetünk. Most kiköszörüljük a csorbát.

F1: Webbernek nem ízlett a cipős pezsgő

Mark Webber utólag elismerte, hogy nem volt túl finom a Daniel Ricciardo cipőjéből kihörpölt pezsgő, de a pillanat a veteránt is magával ragadta a dobogón.

Vádat emeltek a bringást gázoló BKV-sofőr ellen

A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt vádat emelt azzal a buszsofőrrel szemben, aki a Thököly úton elsodort egy a buszsávval közös kerékpársávban szabályosan haladó biciklist.

1968-as Dodge Charger V10-es Viper motorral: szentségtörés vagy menő?

A hatvanas évek legendás amerikai izomautói már szülőföldjükön sem mindennapos darabok. Vannak, akik az ilyen építést pazarlásnak vélik, ha már pénzt ölnek bele, miért nem törekednek gyári állapotra?

F1: FIA-vizsgálat lett Magnussen balesetéből

A renault-s Kevin Magnussen spái balesetének egyik mozzanata az Nemzetközi Automobil Szövetség figyelmét is felkeltette.

Gyári kémvideón a Hyundai családi sportautója

A Hyundai raliprogramjára alapozva hamarosan bevezeti utcai sportmárkáját. Az N első példányának prototípusát hivatalos kémvideón nézhetjük és főleg hallgathatjuk meg.

13 fotó, amitől zokognak az autószerelők

Ha nem akarod, hogy a te autós is szereplejen egy ilyen válogatásban, akkor rendesen tartsd karban, és lásd be: ha valamit nem tudsz megcsinálni, vidd el olyanhoz, aki ért hozzá.

Jól megbüntetik a szigszalagos taxishiénát

Nem ússza meg a taxis, aki a Sziget Fesztivál alatt a 280 forintos kilométerdíjból szigetelőszalaggal 1280 forintosat fabrikált.

Mit tehetünk, ha nem fizet a biztosító?

Ha nincs személyi sérülés, az érintettek többnyire a helyszínen rendezni tudják az ütközésért viselt felelősséget. Ám a vétkes fél az egyértelműnek tűnő helyzet is vitathatja utólag.

Elaludt a taxiban, 50 kilométert kerültek vele

Gyalog tíz perc lett volna az út, de úgy gondolta, inkább taxit hív. Rossz ötlet volt.