F1: A Williamsnél nem sztárolják a tartalékost

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 11.09

A Williamsnél ugyan nagyon nem szeretnék, de ha kell, a Lotushoz hasonlóan náluk is ugrásra készen vár a tartalékos, Valtteri Bottas, ha Pastor Maldonadót eltiltják valamikor. A finn szeretne versenyezni jövőre, de egyelőre nem tudni, kap-e lehetőséget.

Az Olasz Nagydíjon a Lotus Jerome D’Ambrosiót indította Kimi Räikkönen mellett, miután az állandó pilótát, Romain Grosjeant egy futamtól eltiltották a spái rajtbaleset okozása miatt.

Grosjean eltiltása kisebb meglepetés volt annak tükrében, hogy a williamses Pastor Maldonadónak már sokkal több volt a rovásán idén, így sokak szerint ha valaki, hát ő lehetne az, akit így büntetnek. A Williamsnél nem szívesen, de számolnak is ezzel – ha a venezuelait is félreállítják valamikor, a tartalékos Valtteri Bottas kéznél van.

A finn pilóta három éve van a Williamsnél, menedzsere, Toto Wolff egyben a csapat résztulajdonosa és igazgatója is.

“Természetesen nem szeretném, ha Pastor további büntetéseket kapna, főleg nem eltiltást. Nem érdemelné meg. Nem kérdés, hogy követett el hibákat, de ő is tudja, mi történt, gyakran igazán bántották a büntetések. Szóval nem szeretnék eltiltást, de ha mégis megtörténne, Valtteri Bottas személyében ott a tartalékosunk, azonnal kész beugrani” – mondta az osztrák.

Bottast formában is tartják a csapatnál, hiszen az év folyamán összesen 15 pénteki szabadedzésen vezeti Bruno Senna autóját, méghozzá nem is rosszul.

“Néha felül is múlja a várakozásainkat, de szeretnénk, ha Valtteri két lábbal a földön maradna, ahelyett, hogy szupersztárnak hinné magát már azelőtt, hogy tényleg az” – magyarázta Wolff, hozzátéve, hogy egyelőre nem tudják, kap-e versenyzői állást a finn jövőre.

“Nem, még nem tudjuk. Még csak most kezdtünk gondolkodni a helyzeten, és azon, hogy mikor is hozzunk majd döntést. Szeretnénk mindent egyben áttekinteni, ahelyett, hogy most gyorsan, Szingapúr előtt már rendeznénk.”

Bottasnál leginkább a szponzori hátszél hiányzik, ha valamiért, hát emiatt nem kap majd versenyzői állást a Williamsnél, azonban lehetséges, hogy sokkal nagyobb lehetőség vár rá 2013-ban máshol: a múlt hétvégén felröppent, hogy a McLaren vele pótolhatná Lewis Hamiltont, ha nem sikerül megegyezni a hosszabbításról. 

Kommentek

Trabantot tanítottak repülni tűzoltók

Ez törtnéik, ha tűzoltótömlőket erősítenek egy Trabant alá és egyszerre nyitják meg a vizet.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

Parás BMW-sek, eljött a ti időtök!

Számtalan egyéb innováció mellett távolból elérhető és vezérelhető 360 fokos kamerával érkezik ősszel a BMW új generációs 5-ös szériája.

Már októberben emelhetik az üzemanyag adóját

Október 1-jétől egyes üzemanyagok jövedéki adójának mértéke a kőolaj világpiaci árához igazodik majd.

GT-R – Kényelemre gyúr a japán szörny

Megtapasztaltuk, hogyan tud 70-80 litert fogyasztani százon és 70 kilométer alatt lenullázni egy gumigarnitúrát a 2017-es Nissan GT-R. A kevesebb gomb és nappabőr műszerfalborítás hamar háttérbe szorul.

Na csak befutott a nyár videoklipje

Legalábbis ha autós szemmel vizsgáljuk a dolgot, hiszen Pitbull legutóbbi klipjében van néhány nyalánkság. Köztük egy Bugatti Veyron limuzin is.

Akár luxuskupé is lehetne, pedig ez az új VW CC szedán

Már jövőre a Volkswagen-szalonokba kerülhet a cég középkategóriás kupélimuzinjának következő generációja. Minden eddiginél látványosabbnak ígérkezik.

F1: Hamilton sajnálná Alonso visszavonulását

Lewis Hamilton szerint nagy veszteség lenne, ha Fernando Alonso 2017 végén távozna a Forma-1-ből, pedig tényleg reális lehetőségről van szó.

Testet öltött a Citroën új zászlóshajója

Futurisztikus hibrid luxusautó-tanulmányt mutatott be a Citroën. A CXperience Concept nevében a márka egyik legendás típusát idézi, formájában pedig a jövőt vetíti előre.

Drágul a benzin

Emeli a benzin árát szerdán a Mol.

Képben vagy, hogy melyik autó turbós és melyik nem?

És az nem opció, hogy bármelyik lehet, hiszen utólag mindent meg lehet csigázni. Csak a gyári erőforrásokra vagyunk kíváncsiak.

Verstappen: Räikkönenék szégyellhetnék magukat!

A Red Bull-os Max Verstappen dacos, nagyon dacos, a Belga Nagydíj után csúnyán, bicskanyitogató hangnemben szólt be az őt kritizáló Ferrari-pilótáknak.