A Belga Nagydíj pénteki napját gyakorlatilag elmosta az eső, a vizes első edzést követően délután még erősebben szakadt, volt, aki már pályára sem lépett a második alkalommal. A nyári szünetből visszatérő F1-esek sajnálták az elvesztegetett napot.

“Sajnálatos, amikor ennyire vizes a pálya, hiszen szeretnénk kimenni, de nem lehetséges. Igazán kár a nézők szempontjából, elég erős volt a szél is, biztosan nem volt kellemes a lelátókon. Remélhetőleg holnap azért száraz ruhákban újra visszatérnek és a nap is sütni fog – az előrejelzés legalábbis ezt állítja. De ilyen körülmények között nem lehet vezetni, a gumik egyszerűen nem tudják elvezetni a vizet” – mondta a tavaly pole-t és a győzelmet is megszerző Sebastian Vettel.

A 300. F1-es futamát ünneplő Michael Schumacher is jobb körülményeket szeretett volna:

“Idén kiemelten különleges számomra Spa, főképp hogy csütörtökön Spa díszpolgárává is avattak, szeretnék egy igazán lenyűgöző versenyhétvégét! Sajnos a legalapvetőbb munkánál többet nem tett lehetővé az időjárás, egyszerűen túl nagy volt az eső mindkét edzésen. Még a legóvatosabb vezetés mellett is túl sok volt az álló víz, néhol nem is lehetett látni vagy számítani rá, szóval lehetetlen volt rendesen vezetni. De bőségesen vannak alapadataink Spáról, tudjuk, mire készüljünk. Persze a holnapi edzés így is nagyon fontos lesz, jobb időt ígérnek, nagyon várom, hogy újra ezen a csodálatos pályán vezessek!” – mondta a veterán, aki egy 2500 eurós büntetést is begyűjtött ma, amiért a bokszutca bejáratánál a terelőbója rossz oldalán hajtott be.

Lewis Hamilton is a vízátfolyásokról beszélt, egyetértett Schumacherrel: “Hihetetlenül vizes volt ma, nagyon sok átfolyás volt a pályán, sok helyen lehetett felúszni, nagyon kellett vigyázni végig. Semmi haszna nincs hajtani ilyenkor, de mindig lehet azért tanulni valamit, szóval megtettünk pár installációs kört, hogy lássuk, milyenek a mostanra hozott fejlesztések és hogy viselkednek a gumik az esőben. Kemény munka vár ránk holnap, de mindenki ugyanebben a cipőben jár. Ha felszárad, akkor is nagyon zöld (tapadás nélküli) lesz a pálya délelőtt, a szabadedzésen a beállításokra kell majd szánni az időt. De így is nagyszerű azért visszatérni, F1-es autót még hóban is élvezet lenne vezetni, szóval nagyon élvezetem minden egyes kört.”

A Lotusnál a második edzésen a pályára sem léptek Räikkönenék, a csapat viccesen így foglalta össze a délutáni munkát:

0. perc: Esik. Nagyon.
5. perc: Kimi beül az autóba.
17. perc: Kimi kiszáll az autóból.
29. perc: Romain megfontolja a sisak felvételét, de aztán elveti a dolgot.
45. perc: Félidő, még mindig esik.
51. perc: Will Buxton és Natalie Pinkham (tévések) beugrik, hogy felvidítson minket.
68. perc: A csapat beindítja Kimi motorját, hogy ne fázzunk.
73. perc: Komoly vita arról, hogy a teához melyik kekszet válasszuk.
80. perc: Romain oldalán is átfáztak a szerelők, az ő motorját is beindítják.
90. perc: Az ázott újságírók és a kekszvita edzése lezárul.

A teasüteményekénél azért komolyabb kérdés is volt a Lotusnál, az edzéseken szerették volna kitesztelni a versenyen való bevetés előtt az általuk csak titokzatosan “az eszközként” emlegetett dupla-DRS-t, de az özönvíz miatt ez minden bizonnyal Monzára marad.

“A következő két napra már száraz, melegebb időt jósolnak, szóval a mai körözésnek nem sok haszna volt az időmérőre és a futamra való felkészülés szempontjából. A mai eső azt is megakadályozta, hogy megtudjuk, hogyan működik az eszköz a várható versenykörülmények között. Az óvatosság az egyik fő erényünk, ezért a holnapi szabadedzésen a normál aerodinamikai csomaggal megyünk majd, nem próbáljuk a beszorítani a péntekre tervezett tesztet az értékes egy órába. Pozitívum, hogy az autó jól működik és törés nélkül megúsztuk ezt a nehéz napot” – nyilatkozta a technikai igazgató, James Allison.