A 2012-es idény kezdetére a Mercedes fejlesztett egy a nyitható hátsó szárny hatékonyságát növelő, ezzel plusz végsebességet adó aerodinamikai megoldást, az ún. szuper-DRS-t. Miután világossá vált, hogy az újítás szabályos, nem indult azonnali másolási-fejlesztési verseny, de a Lotus és a McLaren csendben azért dolgozott a saját változatán.

A Lotus Hockenheimtől már az edzésen is tesztelte a saját dupla-DRS-ét és a McLarennél sem zárták ki az idei bevetést, annak ellenére sem, hogy 2013-tól már tilos lesz az ilyen megoldás.

“Nem olyan, mint a Lotusé, de nekünk is van hasonló rendszerünk. De hogy bevetjük-e, azt egyelőre nem tudom. Megvizsgáljuk a fejlesztési programokat, és majd meglátjuk, hogy van-értelme, hiszen ez a munka normális fejlesztésektől vonna el erőforrásokat. Elég nehéz eltalálni ezt a rendszert, ahogy a Lotusnál már tapasztalják is” – mondta néhány hete a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.  

A Lotus technikai főnöke, James Allison nemrég azt mondta, hogy valószínűleg a hétvégi Belga Nagydíjon már nemcsak az edzéseken, de a versenyen is felkerül az autóra a dupla-DRS. A brazil F1-es szakíró, Livio Oricchio pedig úgy tudja, hogy bár nem verik nagydobra a McLaren szintén erre készül Spában.