A Nürburgring 2008-ról 2009-re óriási, hitelekből finanszírozott befektetéssel modernizálta a pálya infrastruktúráját, épületeit, de gyorsan kiderült, hogy túlvállalták magukat, a helyszín azóta folyamatos pénzügyi krízisben volt és van.

Rajna-Pfalz szövetségi köztársaság több ízben is nyújtott állami segítséget, legutóbb múlt héten szavaztak meg 254 millió eurós hitelgaranciát a nemrég fizetésképtelenséget jelentő Nürgburgringnek.

Hockenheim után 2013-ban elvileg újra a Nürburgring tartaná az évente rotált Német Nagydíjat, de a pálya vezetője a jelenlegi feltételek, rendezési díj mellett mellett szerint erre nincs pénzük.

“Ha Ecclestone hajlandó a szokásos tarifától eltérő ajánlat elfogadására, akkor megtarthatjuk a Forma-1-et. Máskülönben viszont egyszerűen nincs elég pénzünk rá” – mondta Nürburgring  fejlesztési igazgatója, Thomas Schmidt a DPA hírügynökségnek, hozzátéve, hogy “bízik” a sikeres megegyezésben, azonban arra is figyelmeztetett, hogy az “nem feltétlenül kötelező” az F1-es futam rendezése.  

Ahogy mondani szokták, a baj nem jár egyedül – a csődközeli helyzet mellé a Nürburgring EU-s vizsgálatot is kapott a nyakába, pontosabban egy régebb óta folyó vizsgálatot terjesztettek most ki.

Az Európai Bizottság a 2009 óta folyósított összesen 524 millió eurós támogatások miatt már 2012 márciusa óta foglalkozott a Nürburgringgel, ugyanis az ekkora mértékű és gyakoriságú állami szerepvállalás sértheti a piaci versenyt. Az újabb, feljebb említett hitelgarancia szintén problémásnak tűnik, mostantól erre is kiterjed a vizsgálat, jelezték tegnap egy közleményben.