Ahogy első két szezonjában, úgy 2012-nek is teszteletlen autóval vágott neki a HRT, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra nem is sikerült kvalifikálniuk. A rossz kezdés után azért megemberelték magukat, Malajzia óta a pályán vannak és a közvetlen riválissal, a Marussiával is tudnak küzdeni.

A 2011-12 telén teljesen átszervezett, újjáépített csapat főnöke, Luis Perez Sala szerint most, az idény felénél még az autó potenciáljának is csak felét hívták elő, bőven van még fejlődési lehetőségük.

“Úgy gondolom, hogy az F112-es tulajdonképpen elég jól teljesít ahhoz képest, hogyan is született. A télen komoly kétségeim voltak, mert az autót nem kaptuk meg, nem volt időnk megismerni. A határidők, a munka nem a szokásos volt, kapkodnunk kellett, hogy behozzuk az elvesztett időt és megszervezzük az építésben érintettekkel, hogy időben elkészüljünk.”

“De még ezek ellenére is egész jó eredményekre képes az autó. Jók az alapjai, ez a fő erénye. Megbízható, mechanikailag nagyon egyben van, sok lehetőséget nyújt a további fejlesztésre. Azt mondanám, hogy pillanatnyilag a potenciálja 50 százalékánál tart, és még ugyanennyit kihozhatunk belőle, főképp aerodinamikailag” – mondta a spanyol.

A HRT azonban másokhoz képest “fillérekből” gazdálkodik – teljes idei költségvetésük 50 millió euró -, így az aerodinamikai újdonságok sem záporoznak náluk, de azért igyekeznek.

“A Szingapúri Nagydíjra készülünk pár újítással. Kiscsapatként nem fér bele számunkra, hogy két-három futamonként jöjjenek a fejlesztések, mert egy kis újdonság, egy új alkatrész gyártása is drága dolog. Az aerodinamikai tesztelésen felül aztán persze le is kell gyártani az elemeket, ami időbe is telik, szóval amikor valamin változtatunk az autónk, akkor biztosnak kell lennünk abban, hogy a jó irányba mentünk és hogy a maximumot hozzuk ki a fejlesztésből, hasznos lesz.”