A Force Indiának a pontok számát tekintve még sosem volt olyan jó éve, mint idén, eddig 20 egységgel többet szereztek, mint 2011 első 11 versenyén, mégis rosszabbul állnak, mint egy éve. A tavaly a konstruktőri küzdelem 6. helyén végző alakulat jelenleg csak a 8, a Sauber jócskán, a Williams kicsivel előzi meg őket.

A feladat tehát komoly, de a technikai igazgató, Andy Green szerint a szorongatott helyzetben is kénytelenek már 2013-ra összpontosítani.

“A fejlesztési munkánk már inkább a jövő évre szól. Egy akkora csapat, mint a miénk, nem engedheti meg magának, hogy ennél sokkal tovább foglalkozzon az aktuális autóval. A kihívás az erőforrásaink megosztásának optimalizálása” – mondta.

A tavaly 6. hely visszaszerzése nem lesz könnyű, ezt Green is elismeri, de azért szó sincs defetizmusról, bizakodnak a sikerben.

“Pillanatnyilag a 6. helyet célozzuk, az reális célkitűzés. Nehéz lesz, az előttünk lévő autók mind nagyon versenyképesek, szóval komoly kihívás, nagyon össze kell szednünk magunkat, de ahogy mindig, az utolsó pillanatig minden erőnkkel hajtani fogunk.”

“A pontok tekintetében jobban állunk, mint tavaly ilyenkor, ezzel nagyjából elégedettek lehetünk. Ha minden futamon hozzuk a további pontokat, akkor végül előbbre is fogunk lépni. Egyelőre olyanok vannak előttünk, akiknek összejött egy-egy nagy eredmény, dobogó, ezért vagyunk mögöttük. A lényeg, hogy folyamatosan faragjunk az előnyükből, és remélhetőleg így a végére már eléjük kerülünk!”


A Force Indiához kapcsolódó hír, hogy a napokban az olasz Omnicorse és a német Auto Bild is arról írt, náluk köthet ki a Ferrari egykori vezető mérnöke, Chris Dyer.

A 43 éves szakember előbb Michael Schumacher, majd Kimi Räikkönen mellett dolgozott versenymérnökként, később pedig műszaki főnökké léptették elő, de Fernando Alonso 2010-es abu-dzabi bajnoki kudarca után őt tették meg bűnbaknak. Előbb az utcai autós részleghez helyezték át, majd egy évvel ezelőtt végleg távozott a maranellói márkától.