Jenson Button tavaly három évre szóló szerződést kötött a McLarennel, így elvileg legalább 2014 végéig a Forma-1-ben is marad. A 2009-es bajnok a Daily Mailnek többek között a visszavonulásról és az addig még előtte álló lehetőségekről és célokról is beszélt a hétvégén.

Hangsúlyozta, hogy nem akarja elkövetni azt a hibát, mint Michael Schumacher vagy Kimi Räikkönen, akik kiszálltak, de aztán mégsem bírták az F1 nélkül, visszajöttek.

“Igen, gondolok a visszavonulásra. De minden sportban az a trükk, hogy tudni kell, mikor jön el a megfelelő idő. Nagyon sok versenyző mondja, hogy alig várja a visszavonulást, hogy végre lazább életet élhessen, aztán négy hónap távollét után már majd megőrülnek, annyira hiányzik nekik az állandó pezsgés.”

“Csak az értheti igazán, milyen intenzív dolog F1-essel versenyezni, aki az autóban ül. Egészen hihetetlen a hang és vibráció, amikor egy 750 lóerős járgánnyal 320-szal repeszt az ember. A komoly kanyaroknál a lassulás olyan, mintha letépnék a fejünket. Az ember fékez és olyan, mintha lenyúznák róla a bőrt. Egy futamon akár három litert is kiizzadok. Úgy buzog az adrenalin, hogy a szívem 150-et ver percenként. A világon semmihez sem hasonlítható ez az élmény” – magyarázta, hogy mi is hiányzik azoknak annyira, akik idő előtt távoztak.

Button nemcsak a vezetést élvezi nagyon, még céljai is vannak: “Még vannak Forma-1-es ambícióim. Nagyszerű lenne még egy bajnoki cím! És, mielőtt visszavonulok, nagyon szeretnék a londoni nagydíjon versenyezni. Bernie Ecclestone mostanában foglalkozik ezzel és úgy tűnik, Boris Johnson (London polgármestere) is támogatná a futamot. Igazán tetszene, ha F1-esek repesztenének az olyan ikonikus helyeken, mint a Big Ben vagy a Trafalgar tér. A londoni verseny megnyerése a lehető legszebb búcsú lenne számomra.”

32 évesen, 12. Forma-1-es szezonjában Button visszafelé is tud már tekinteni, korai éveivel kapcsolatban nem fél az önkritikától:

“Elismerem, hogy követtem el hibákat. Bedőltem a sztárolásomnak. Pedig nagyon sok mindent meg kellett tanulnom, nem csak az autó vezetése az egész. Erőnlét, táplálkozás… Meg kellett ismernem a sportág pszichológiai oldalát is. Meg kellett értenem a műszaki oldalát, hogy képes legyek kommunikálni a szerelőkkel, ha gond volt. Eltartott egy ideig, míg felismertem, hogy mindegyik területen jónak kell lennem, mert különben, sosem leszek sikeres.”

“Ami a playboy-imázst illeti, nos, fiatal srác voltam, aki élvezte, hogy egy kicsit elereszti magát. Nagyon élveztem ezt akkoriban, de szerintem sosem estem túlzásba. És ma is tudok lazítani, bulizni, de azért biztonságosabb zárt ajtók mögött.”