A Mercedes a 2012-es idényt egy egyedi aerodinamikai újítással kezdte, a szuper-DRS-ként megoldás lényege, hogy a 2010-es F-csatornákhoz hasonlóan az autó elejéről a hátsó szárnyra áramoltatott levegővel növelik a DRS hatékonyságát.

A szuper-DRS szabályosságát természetesen megkérdőjelezték a riválisok, de amikor kiderült, hogy nem találnak rajta a fogást, az ügy elcsendesedett. Elcsendesedett olyan értelemben is, hogy a többi csapat nem kezdett azonnal másolásba, az egy szem Lotus is csak három hete, a Német Nagydíj szabadedzésén próbálta ki saját változatát.

Azóta kiderült, hogy a csapatok technikai főnökeit tömörítő Műszaki Munkacsoport 2013-ra már az eszköz betiltásáról döntött, előkészítették az erre vonatkozó szabálymódosítási javaslatot, azonban a Lotusnál világossá tették, hogy ők az idény második felében még folytatják a fejlesztést, igyekeznek kihozni a rendszerből, amit lehet.

A McLaren szintén fontolgatja a dolgot, a fejlesztési verseny válaszlépésre kényszerítheti a wokingi csapatot.

“Nem olyan, mint a Lotusé, de nekünk is van hasonló rendszerünk. De hogy bevetjük-e, azt egyelőre nem tudom. Megvizsgáljuk a fejlesztési programokat, és majd meglátjuk, hogy van-értelme, hiszen ez a munka normális fejlesztésektől vonna el erőforrásokat. Elég nehéz eltalálni ezt a rendszert, ahogy a Lotusnál már tapasztalják is” – mondta az Autosportnak a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.  

“De ahogy bármilyen más újítás esetén, ha új ötletet látunk, megnézzük, kielemezzük és ha arra jutunk, hogy hasznot jelenthet a csapat számára, akkor alkalmazni fogjuk. Persze (a 2013-as betiltás miatt) ott van a kérdés, hogy nem időpocsékolás-e foglalkozni vele. De ami a Lotust illeti, már most is fene gyorsak, és ha még ezt is bevetik, még gyorsabbak lesznek” – tette hozzá a mérnök.