A Marussia mára és holnapra tervezett aerodinamikai tesztet az Imperial War Museumnak is otthont adó duxfordi egykori katonai repülőtéren, ma délelőtt az autót a csapat női tesztpilótája, Maria de Villota vezette.

A 32 éves de Villota az installációs “kört” fejezte be, most először vezette az autót. A BBC helyszínen lévő tudósítója szerint a női versenyző komoly balesetet szenvedett, épp befejezett egy fordulót, majd visszahajtott a “bokszhoz”, amikor az autó felgyorsított és nagy sebességgel az F1-es szállítására használt kamionba hajtott.

“Onnan, ahol én álltam, úgy tűnt, hogy a sisak kapta a legnagyobb ütést. Az autó hirtelen gyorsított, belerohant a teherautóba, majd nekicsapódott a rámpának. Szörnyű pillanat volt, mindenki megdöbbent az ütközés hirtelenségétől” – mondta a BBC-s Chris Mann. Az angolul jól értők az újságíró egy kicsit hosszabb beszámolóját és az ütközés hangfelvételét is meghallgathatják itt.

Az incidens tényét a Marussia és a múzeum is megerősítette, de részleteket egyelőre nem közölt a csapat, úgy tudni azonban, hogy a spanyol pilótanő súlyos sérüléseket szenvedhetett, a mentők szedték ki az autóból, majd a cambridge-i Addenbrooke’s kórházba szállították. A Kelet-Angliai Mentőszolgálat szóvivője “életveszélyes” sérülésekről beszélt, de a kórházi források szerint de Villota állapota szerencsére “stabil”.

A Marussia délután öt előtt kiadott közleménye szerint a versenyzőnő a kórházban “eszméletén van, folynak a vizsgálatok”.

A hírre több folyamatosan szaporodnak az F1-es szereplők reakciói, a Force India, a Caterham, Jenson Button, Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Sergio Perez, Jaime Alguersuari, Nick Heidfeld, Alex Wurz és Martin Brundle is Twitteren fejezte ki aggodalmát és és jókívánságait.

A Racecar Engineering szaklap újságírója szerint a baleset egyik lehetséges magyarázata a lefulladásgátló rendszer lehetett. Az ütközést megelőző “hirtelen gyorsítás” oka a rendszer működésbe lépése is lehetett – a tapasztalatlan F1-eseknél előfordul, hogy a lassú haladásnál, fordulásnál túlságosan elveszik a gázt, a fordulatszám hirtelen zuhan, a lefulladásgátló pedig azonnal korrigál, a gázt automatikusan kb. 50 százalékos teljesítményre emeli. A szaklapnál természetesen hangsúlyozzák, hogy ez csak az igen kevés információra alapuló hipotézis.

A BBC képe a baleset után