A Mercedes 2010 és 2011 után idénre az élmezőnybe való betörést tűzte ki célul. Az első két verseny ehhez képest kiábrándító volt, de Kínában a csapat megszerezte első futamgyőzelmét, és Nico Rosberg azóta is szorgalmasan gyűjti a pontokat, legutóbb Monacóban második lett.

A német-brit alakulat látszólag sínen van végre, bár a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug igyekszik kordában tartani az elvárásokat.

“A jósolgatástól nem leszünk gyorsabbak, szóval inkább csak a munkára koncentrálunk, azonban a trend mindenképp jónak tűnik. Lesznek még csúcsok és hullámvölgyek, de az idény első harmada után inkább felszálló ágban vagyunk. Na nem arról van szó, hogy hurrá, már ünnepelhetünk, csak a tavalyi évhez viszonyítva mondom.”

A csapat az első két futamon a gumikkal küszködött, Melbourne-ben túlmelegítették őket, Sepangban pedig nem sikerült megfelelő hőfokra hozni őket, de mostanra túl vannak ezen, állítja Haug.

“Tudjuk, hogy az első két futamon nem csináltuk egészen jól, sőt egyáltalán nem csináltuk jól. De ilyen a tanulás. Ha ma lenne az ausztrál és a malajziai verseny, akkor jobbak lennénk, kár, hogy Nico pontokat veszített Ausztráliában” ? utalt a német utolsó körökben történt visszaesésére.

“Most 17 pont hátrányban van, ez azért nem rossz. De ezzel még nem nyerjük meg a bajnokságot.
Azonban tavaly a negyedikek voltunk, ha akkor azt mondták volna, hogy hat futam után csak 17 pont lemaradásban leszünk, valószínűleg  aláírtuk volna!”

Míg Rosberg jól áll, Michael Schumacher F1-es karrierje legbalszerencsésebb és legeredménytelenebb idényét gyűri, hat futam után két pontja van. Monaco után egyes újságírók már arról érdeklődtek, hogy Rosberg megkapja-e az első számú versenyzői szerepet.

“Majd akkor foglalkozunk ezzel, ha aktuális lesz. Nem hiszem, hogy csapatutasításokhoz folyamodunk, ezzel együtt úgy gondolom, a pilótáink maguktól is tudják, mi a dolguk” – mondta Haug.