Bahreinben és a szintén meleg barcelonai futamon a Lotus kimondottan versenyképes, győzelemre is jó autónak tűnt. A monacói hétvége is jól indult, a csütörtöki edzéseken Romain Grosjean mindkétszer a második leggyorsabb volt, azonban vasárnap, a futamon a borús, hűvösebb idő kihúzta a szőnyeget az E20-as alól, Kimi Räikkönen annak örülhetett, hogy sikerült a pontszerző helyen célba érnie.

Az E20-as a mezőny egyik legkíméletesebb autója a gumik tekintetében, de ez a gyengesége is, hűvösebb időben nehezen tudja optimális hőmérsékletre melegíteni az abroncsokat. A csapatfőnök, Eric Boullier is elismeri, hogy az időjárás bizony fontos tényező számukra.

“Aggasztó volt látni, hogy a versenytempónk romlott, szóval igen, egyértelmű a kapcsolat az időjárási körülményekkel” – mondta a francia az Autosportnak.

“Tudtuk, hogy az idei gumik erősen kopnak majd, így olyan autót igyekeztünk tervezni, amely nem fogyasztja annyira őket. Arra viszont nem számítottunk, hogy bár egyrészt ez nagy erősség, hátránnyá is válhat, ha csökken a hőmérséklet” – tette hozzá.

Érdekes egyébként, hogy míg a Lotusnál előjön ez a gond a hűvösben, a gumikkal szintén viszonylag kíméletes Sauber nem küszködik így: Sergio Perez a szokásosnál jóval enyhébb, vizes Sepangban kis híján győzni tudott és legutóbb, Monacóban is eszeveszett tempóban tudott tudott hajtani, övé is lett a leggyorsabb kör.