Egyre gyakoribb, hogy a csapatok taktikázásra használják a Forma-1-es futamok időmérő edzését, a Q3-ban nem futnak mért kört csak azért, hogy gumit spóroljanak. Bernie Ecclestone-nak nagyon nem tetszik ez a gyakorlat, ha rajta múlik, ezen a területen nagyon hamar változás várható.

Ecclestone a Pitpass szerkesztőjének, Christian Syltnek beszélt legújabb ötletéről, amelynek értelmében új szett gumit kapnának azok a pilóták, akik bejutnak a Q3-ba. “Ami most nagyon rossz az időmérővel kapcsolatban, hogy azok, akik úgy gondolják, nem esélyesek a pole-ra, inkább gumit spórolnak a versenyre” – mondta Ecclestone.

“Én azt mondom, kapjanak egy teljesen új garnitúra gumit az időmérő végén, így nem lesz miért spórolniuk, mert ezekkel a frissekkel rajtolhatnának el. Változtatásra kell kényszerítenünk őket, az új szett abronccsal biztosíthatnánk, hogy több kör legyen az időmérőn.”

Mivel a Pirelli gumik viszonylag gyorsan kopnak, hátrányban vannak azok, akik kopott abroncsokkal rajtolnak. Ezt a különbséget tüntetné el Ecclestone, aki egyébként elégedett az olaszok munkájával. “A Pirelli szuper, fantasztikus munkát végzett. Számukra sokkal nehezebb olyan gumit készíteni, ami csak a verseny 30 százalékát és nem az egészet bírja. Eleve ilyen gumikat kértem tőlük, ez a megállapodás része volt, lenyűgöző, hogy meg tudták csinálni.”

Noha Ecclestone szerint az új szett gumi megoldást jelentene a problémákra, a csapatfőnökök nem lelkesednek az ötletért. “Sokat beszélgettünk a csapatokkal a gumihelyzetről és kvalifikációról, szerintünk a mostani szabályok rendben vannak” – nyilatkozta Monisha Kaltenborn, a Sauber vezérigazgatója. “Nem támogatnánk az extra gumik bevezetését.”

“A statisztikák alapján azok a csapatok, amelyek a Q3 kihagyását választják, az időmérő korábbi szakaszaiban több kört tesznek meg. Nem hiszem, hogy ettől sok minden változna a nézők számára, legalábbis a számok ezt mondják.” Ross Brawn szerint is felesleges a változtatás, mert azok a csapatok, amelyen kihagyják a Q3-at, önként mondanak le a pole-ról, ehhez pedig joguk van.

“Még ha néhányan ki is hagyják az edzés utolsó harmadát, hat-hét autó akkor is keményen küzd az első helyért” – fogalmazott Brawn. “Minden éremnek két oldala van. Akik bevállalják a nyolcadik-kilencedik helyet, kompenzációként friss gumikat tartalékolnak a versenyre, így a futam elején erősebbek lehetnek.”

Frank Williams látja a jó szándékot a felvetésben, de úgy véli, az igazán jó mérnökök a jelenlegi gumiszabályokból is ki tudják hozni a legtöbbet. “Abból a szempontból ez valószínűleg jó ötlet, hogy a csapatok jobb esélyt kapnak” – vélekedett Williams. “A képzett csapatok és mérnökök három szett gumiból is ki tudják hozni a legjobb eredményt. Akinek nincs ilyen embere, az mindig hátrányban lesz, a negyedik szett gumi egy-két gyengébb istállónak segítene.”

A Renault Sport F1-es motorfőnöke, Jean-Francois Caubet szerint mindezek mellett az is fontos, hogy ne változzanak állandóan a szabályok.