Tavaly, a nyitható szárny, a DRS első évében a Monacói Nagydíj előtt több pilóta is felhívta a figyelmet arra, hogy az edzéseken és az időmérőn a pálya teljes hosszán szabadon használható eszköz komoly veszélyt jelenthet az alagútban.

A versenyzők azzal érveltek, hogy felesleges kockázatot jelent, ha szűk, zárt, de padlógázas szakaszon is nyitják a szárnyat, az FIA pedig végül hallgatott is rájuk, az alagútban minden alkalomra tilosság tették a DRS-t.

A döntés helyességét utólag a sauberes Sergio Perez időmérős balesete is aláhúzta, ugyanis az alagút kijárata után “elszálló” mexikói a DRS használata mellett kb. 10 km/órával nagyobb sebességgel csapódhatott volna a korlátnak, ami természetesen még súlyosabb következményekkel is járhatott volna.

A 2011-es tapasztalatok alapján az FIA idén is megtartja a tilalmat, írja az Autosport.

“Szükséges volt ez” – mondta még tavaly Jenson Button. “Az alagút nagyon csúszós, sokkal kisebb a tapadás, ugyanis a gumitörmelékek a korlátokról visszapattannak a versenyívre is. Az első, aki a DRS-sel próbálkozott volna ott, a falban is köt ki, jó ötlet volt a tiltás. Az előzést úgysem segíti az alagútban, szóval semmi értelme nem lett volna, csakis felesleges kockázatot jelentett volna.”

A versenyen, ahol csak egy kijelölt szakaszon lehet nyitni a szárnyat, szintén nem lesz változás Monacóban, ahogy tavaly, idén is a rajt-célegyenes lesz a DRS-zóna.