Míg Fernando Alonso Sebastian Vettellel holtversenyben vezeti a bajnokságot, Felipe Massa mindössze két pontot gyűjtött eddig 2012-ben. A csapat a Spanyol Nagydíj után elég kritikusan beszélt a brazil teljesítményéről, ez pedig újra felerősítette a találgatásokat, miszerint Massa még a teljes idényt sem húzza ki a Ferrarinál.

Az olasz alakulat azóta két megszólalásban is igyekezett hűteni a spekulációkat, pénteken pedig egy hosszabb Massa-interjú is megjelent a Ferrari oldalán, amelyben a pilóta arról beszél, hogy a helyzete ugyan nem rózsás, de bízhat a csapatban.

“Úgy érzem, hogy a teljes csapat mögöttem áll. Nyilván nem elégedettek az eredményeimmel, de én is ugyanígy vagyok, mindannyian azt szeretnénk, hogy a dolgok visszatérjenek a normális kerékvágásba. Ez nem lehetetlen, egyértelműen ezt is akarom és tudom, hogy a csapat segítségével sikerül is majd”

Massa kitért arra is, hogy sokak szerint a 2009-es hungaroringi balesete miatt tört el benne valami, ez lehet a versenyképtelenségének az oka. A brazil nem ért egyet.

“Én is feltettem már ezt a kérdést magamban 45 ezerszer. Három év alatt (a baleset előtt) nagyon sokszor győztem, 11 futamot nyertem, szóval a kérdés adja magát. És nem is csak én foglalkoztam vele, kerestem a választ, sok vizsgálaton is részt vettem. De az összes orvosom hajlandó megesküdni rá, hogy a rugó ütésének semmi maradandó nyoma sincs.”

“Én sem érzem magam másképp, mint azelőtt. Ha tényleg igaz lenne, hogy már nem hajt annyira a győzni vágyás, nem lenne bennem annyi kurázsi, akkor mi magyarázza a rajtjaimat, amiben ma is az egyik legjobb vagyok, és az előzéseknél sem az a típus vagyok, aki visszafogja magát.”

Massa a fentiekkel együtt elismeri, hogy az idei autóval különösen nehezen bír:

“Egyértelműen nem könnyű vezetni, nehéz megtalálni a balanszot. Sokszor küzdök az autóval, így pedig könnyű eldobni itt-ott pár tizedet. Az én vezetési stílusommal egy kicsit jobban szenvedek, nem tudok lágyan vezetni. Az is köztudott, hogy egyelőre gyenge az aerodinamikai leszorítóerőnk, rossza a tapadásunk a lassú kanyarok kijáratánál, talán ez a legfőbb gond.”

“Spanyolországban sokat javultunk, Fernando versenyteljesítménye világosan mutatta, de és amikor nem voltam forgalomban, nekem is jó volt a tempóm. Egy kicsit javult a végsebességünk is, ami szintén az év eleje óta gondot jelentett.”

A brazil úgy véli, hogy nemcsak az autó, de ő maga is javul az év elejéhez képest, az Alonsóhoz viszonyított nagy lemaradás néha inkább csak a csalóka látszatnak köszönhető.

“Szerintem idén csak egyetlen futamon, Ausztráliában volt tényleg nagy a különbség köztem és Fernando között, Malajziában az eső miatt volt zavarosabb a kép. Kínától már nem volt olyan drámai a különbség az időmérőn. Barcelonában is csak a forgalom játszott közre, a Q2-ben az időm a többi alkalomhoz volt mérhető, vasárnap pedig nem volt messze a tempóm az övétől. És azt is figyelembe kell venni, hogy Fernando pillanatnyilag lenyűgözően megy, szuper formában van, már-már tökéletes!”