Nico Rosberg a hetedik, a gumikkal jobban spóroló, a Q3-ban mért kör nélkül maradt Michael Schumacher a kilencedik helyről kezdheti a Spanyol Nagydíjat vasárnap. Az eredmény abból a szempontból meglepő, hogy az olykor gyengébb versenytempó ellenére az időmérőkön rendre jól szerepelt a Mercedes az európai szezon előtt, erre most esélye sem volt a csapatnak.

“Én lettem a legjobb német? Remek hír, valódi sikerélmény” – ironizált Rosberg első interjújában. “Ma nagyon nehéz volt kezelni a gumikat egy körön. Ha túl agresszíven mentünk vagy a beállítások nem voltak tökéletesek, az abroncsok hajlamosak voltak túlmelegedni. Nagy kihívás volt ennek kezelése.”

“Így történhetett, hogy azonos feltételek között egy Williams hét tizeddel gyorsabb volt, mint én, noha a Q2-ben friss gumikkal szuper kört futottam. Ez azért elég vicces, az nem kifejezés, hogy ez meglepett minket.”

Rosberg azt reméli, hogy az előrejelzések szerint hűvösebb versenynapon a Mercedes kerül előnybe. “Alacsonyabb hőmérséklet esetén a gumik működési tartománya is más. Az egyensúlynak rendben kell lennie a rajtnál, mert a teljes első etapot ezekkel a beállításokkal kell végigcsinálni, csak az első kiállásnál állíthatunk a szárnyon. A rajtpozíció mindig fontos, ezért próbálkoztam gyors körrel, inkább vagyok hetedik, mint tizedik. Holnap a cél az lehet, hogy egy helyet előrelépjünk, az nem úgy megy, hogy egyik pillanatról a másikra hirtelen sokkal gyorsabbak leszünk.”

Schumacher nem futott mért kört a Q3-ban, úgy döntött, spórol a gumikkal. “Minden arról szólt ma, hogy a lehetőségeinkből kihozzuk a maximumot” – mondta Schumacher. “Maradt néhány szett gumink, én meg úgy gondoltam, jobb, ha ezeket eltesszük holnapra. Remélem, a stratégia kifizetődik a versenyen, több tervünk volt, végül ezt választottuk.”

“A szünetben alaposan megváltoztak az erőviszonyok, sokan fejlesztettek és lett ezáltal jobb autójuk. Mi is mindent megpróbáltunk, de úgy tűnik, voltak, akik jobb munkát végeztek nálunk. Remélhetőleg fel tudunk zárkózni. A holnapi verseny nehéz lesz, az időjárás miatt is, örülnék, ha sikerülne javítani néhány pozíciót.”

Schumachernek volt egy afférja Lewis Hamiltonnal a harmadik szabadedzésen, gyors körön tartotta fel a McLarent. A hétszeres világbajnok a 13-as kanyarban lecsúszott a pályáról, a 15-ösben éppen Hamilton elé tért vissza, akadályozva az angolt. Noha Schumacher akár rajtbüntetést is kaphatott volna, az eset jellegére tekintettel a versenybírók csak figyelmeztették.