Miközben a csapatok nagy része csúnyácska, kacsacsőrű autót épített a 2012-es idényre, az élmezőnyből üdítő kivételként a McLaren hagyományosabb, elegánsabb konstrukcióra szavazott. Az első néhány versenyen úgy tűnt, a McLarennek semmilyen hátránya nem származik az ellenfelekétől eltérő kialakításből, sőt Lewis Hamilton a pole pozíciókat is szorgalmasan gyűjtögette.

A Bahreini Nagydíjon azonban a wokingiak tempója már nem volt az igazi, erre is tekintettel a mugellói teszt utolsó délutánján egy teljesen új front részt próbált ki a csapat. Noha az MP4-27-es ezzel a csomaggal sem kacsacsőrű, orra sokkal magasabbra került és egy törés is látszik benne. Valószínűleg ezzel – a riválisokénál még mindig mutatósabb – specifikációval vág neki a McLaren a Spanyol Nagydíjnak is.

“Jó esély van arra, hogy a vasárnapi versenyen is ilyen lesz az autó” – nyilatkozta Martin Whitmarsh, megjegyezve, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button Barcelonában találkoznak először az új csomaggal, Mugellóban ugyanis a tesztpilóták gyakoroltak. “Sok adatot gyűjtöttünk Mugellóban, mindenünk megvan ahhoz, hogy megtaláljuk a helyes beállításokat Barcelonában.”

Whitmarsh szerint a magasabb orrnak köszönhetően jobb a légáramlás az autó hátulja felé. “Természetesen mindenki kisebb légellenállást szeretne nagyobb leszorítóerő mellett. Mivel jelenleg rengeteg korlátozás érvényes az autók hátuljára, nagyobb fejlődést lehet elérni a légáramlás optimalizálásával, mint magának a hátsó résznek a fejlesztésével.”

Whitmarsh úgy véli, a módosított autóval a McLaren ismét versenyképes lesz Barcelonában. “Hiszem, hogy versenyképesek leszünk most és a szezon további részében is, de persze sosem tudhatjuk, hogy a többiek mivel készülnek. Az a nagyszerű ebben a sportágban, hogy soha nem gondolhatjuk, hogy mindent pontosan értünk.”

“Érdekes adatokat gyűjtöttünk Mugellóban, meglátjuk, hogy a lehető legjobban tudjuk-e felhasználni ezt a tudást hétvégén.”