Kérdés: Emlékszem, amikor még Antonio Garcia (spanyol pilóta, Alonso kortársa) ellen versenyeztél. Nemesebb volt a pályán zajló küzdelem akkor?
Fernando Alonso: Az ember mindig mindent belead, de tény, hogy fiatalként még szigorúbbak a szabályok, gyorsan előkerül (a kizárást jelentő) fekete zászló, aztán vége is a versenyhétvégének. Szerencsére Asztúriában, Spanyolországban a versenybírók komolyan vették az ellenfeleink tiszteletét, ez alapvető a gokartozásban, az utánpótlás-kategóriákban.

K.: Milyen tárgyakat gyűjtöttél a pályafutásod során?
F.A.: A mezőny többi tagjának sisakjait gyűjtöm, még hiányzik egy-két darab, de majdnem mind megvan már.

K.: Általában hány darab overallt és cipőt visztek egy-egy futamra?
F.A.: Nyolc overallt, öt pár cipőt, öt pár kesztyűt és négy vagy öt sisakot viszünk, de természetesen nem használjuk mindet, több futamra is elvisszük. Mondjuk, hogy egy idény alatt 14-15 overallt, 10 pár cipőt, 15-20 pár kesztyűt és 11-12 sisakot használunk el. Az overallok és a kesztyűk aztán a szponzorokhoz kerülnek, jótékonysági árverésre jutnak vagy a Ferrari múzeumában lesz helyük. Ahogy mondtam, a sisakokat általában elcserélem a többi pilótával az év végén. Majdnem mindenkitől van már, aki ellen versenyeztem.

K.: Szeretsz magadban lenni a rajta előtt? Ritkán látni, hogy a rajtrácson interjút adsz.
F.A.: Két-három interjút minden futamon adok a rajtrácson is, de általában csak a spanyol tévének. Mindenesetre általában igen, jobb, ha azokban a percekben magamra, a felkészülésre koncentrálhatok.

K.: Tilos a pilóták számára a veszélyes sporttevékenység?
F.A.: Nem, semmi sem tiltott, de ésszerűnek kell lennünk, kerülni kell a kockázatokat az idény alatt és azon kívül is.

K.: Féltél már valaha az anyósülésen?
F.A.: Egy másik versenyző mellett nem, ugyanis hasonlóan reagálnak, mint amire én is gondolok. De esetleg másvalaki, mondjuk egy barát mellett igen, mert nem tudhatjuk, mennyire ura a helyzetnek…

K.: Utasként szoktál tanácsokat, utasításokat osztogatni az autó vezetőjének?
F.A.: Soha. Csendes utas vagyok. Amíg a sofőr tiszteletben tartja a sebességkorlátozást, a szabályokat, addig egy szót sem szólok.

K.: Nehéz az F1-es autó után átülni egy utcai autóba? Persze ha nem egy Ferrariról van szó…
F.A.: Nem jelent gondot. Megfontoltan vezetek, az adrenalint kiadom magamból a pályán.

K.: Mit szeretsz a legjobban a versenyhétvégékben? Már persze a versenyzésen kívül.
F.A.: Szeretek új országokba eljutni, élvezem az új kultúrák felfedezését.

K.: Mi volt a legjobb dolog, amint valaha Legóból építettél?
F.A.: Igazából nem nagyon legóztam! De nemrég egy szponzori fotózáshoz építettem egy nagy Lego-Ferrarit.