A Mercedes 2010 óta van jelen az F1-ben saját csapattal, de előfordulhat, hogy az idei, harmadik év egyben az utolsó is lesz. A német prémiummárkánál házon belül már eredetileg sem élvezett teljes támogatást a kiterjesztett F1-es szerepvállalás, a viszonylagos eredménytelenség és a sportágat 2013-tól keretbe foglaló új Concorde Agreement pedig végképp a távozás felé lökheti a Mercedest.

Az új Concorde-dal kapcsolatban Bernie Ecclestone-nak már jó ideje sikerült megegyeznie a nagycsapatokkal, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari is elkötelezte magát, a Mercedes azonban mellőzött maradt. A probléma oka, hogy míg a fent említett három csapatnak kiemelt díjazás és  egyenesen igazgatótanácsi jelenlét jár majd a hamarosan a tőzsdére lépő Forma-1-ben, a német márka F1-es múltját és presztízsét nem kívánják hasonlóan elismerni.

A The Times F1-es szakírója úgy tudja, hogy a Mercedesnél már tanulmányt is készítettek a kiszállásról, a márka a lépés “küszöbén” áll. Kevin Eason hozzáteszi, hogy a távozás esetén 1000 ember veszíthetné el a munkáját, a német márka eltűnése pedig akár 20 százalékkal is csökkenthetné az F1 10 milliárd dollárosra becsült piaci értékét.

A hírrel kapcsolatban a német Auto Motor und Sport megkérdezte a Mercedes motorsportfőnökét, Norbert Haugot, aki tömören annyit reagált, hogy annak “semmi valóságalapja nincs”.