A Lotus F1 a nyögvenyelős indulás után a Bahreini Nagydíjon végre eredményre váltotta az autó potenciálját, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean a 2-3. helyen ért célba. A futamra visszagondolva a csapatfőnök, Eric Bouiller azonban legszívesebben a pilóták elégedetlenségére emlékszik:

“Legelőször is a csapat öröme ugrik be Bahreinről, amint a dobogóra néztek. 2006 óta nem látták ott egyszerre mindkét pilótánkat. De leginkább mégis Kimi és Romain arcára emlékszem. Tetszett, hogy megkönnyebbültek voltak, de nem örültek maradéktalanul. Épp csak elértünk egy ragyogó eredményt, de ők máris többre vágytak. Tudták, hogy akár győzhettek is volna. A pillanat kiélvezése helyett már azon gondolkodtak, mi nem ment jól, miért nem a dobogó legfelső fokán állnak. Ez mindent elárul a csapatunk szelleméről” – mondta a francia, majd arról beszélt, hogy a Bahrein óta eltelt két hétben is gőzerővel dolgoztak.
 
“Az elmúlt heteink elég sűrűek voltak. Autók az Ausztráliába való elutazás után első ízben visszakerültek Enstone-ba. Kiérdemelték a teljes generálozást, még újra is festettük őket. Mintha újak lennének. Aztán készültünk az USA-beli szélcsatornás tesztre, és a mugellói tesztelésre is. Ezeken túl nekikezdtünk az új szimulátorunk kalibrálásának is, ami szintén egy izgalmas fejlesztés a csapat számára.”

A hétvégén a Spanyol Nagydíjjal magasabb fokozatba kapcsol az F1, indul az európai szakasz. Boullier örül ennek, de a kilátásokat illetően inkább óvatosan fogalmaz:

“Az első európai futam mindig egy új kaland kezdete. Ebben az értelemben nagyon várjuk a barcelonai kihívást. Logisztikai szempontból is könnyebb a csapat élete, most már sokkal közelebb vagyunk a központhoz.”

“Ezzel együtt Barcelona speciális helyszínnek számít, hiszen télen mindig tesztelünk ott, érdekes lesz látni a csapatok közti különbségeket – talán még szorosabb is lesz, mint eddig volt. Mi eddig elég jól bántunk a gumikkal, de a barcelonai pálya nagyon durva, különösen a bal elsőt eszi, azonban ebben talán most is jobbak lehetünk a többieknél. A nagy kérdés a hőmérséklet és a teljesítmény viszonya – az első négy futamon az a trend rajzolódott ki, hogy minél melegebb van, annál jobban megyünk. Meglátjuk, mi lesz!”