A malajziai Tony Fernandes 2010-ben alapította csapatát, akkor még Team Lotus néven, de a Lotus csoporttal folytatott jogi vita lezárásaként Caterhamre keresztelte át. Fernandes ezt nyugodtan megtehette, mert időközben megszerezte magának a Caterham autómárkát, az F1-es istállóval a brit műhely eladásait is megpróbálja fellendíteni.

Fernandes nehezményezi, hogy miközben ő minden erejével egy F1-es csapat felállításán dolgozott, Malajziából nem kapott segítséget ehhez. “Miközben építettem az F1-es istállót, saját honfitársaim pereltek be” – mérgelődött Fernandes. “Mi vagyunk az egyetlen igazi, Malajziából indult F1-es csapat.”

A Caterham egyetlen malajziai szponzora az AirAsia – Fernandes saját, fapados légitársasága. “Végül is nem baj, hogy Malajziából nem támogattak minket, a szponzorációs tevékenységéről minden vállalat szabadon dönthet. Minket viszont bepereltek.”

Egyes vélemények szerint a Cateham nem fejlődött sokat 2010 óta, ám ezzel Fernandes nem ért egyet. “Két évvel ezelőtt semmink nem volt, ma másfél másodpercre vagyunk a Red Bulltól, az aktuális világbajnoktól. Folyamatosan csökkentjük a hátrányt, Róma sem egy nap alatt épült fel.”