A Ferrari minden erejével arra törekszik, hogy az első futamokon versenyképtelen autójából az élmezőnybe való járgányt faragjon, a pontok szempontjából szerencsésen alakult idénykezdet után később már erőből maradhassanak versenyben.

Az F1-ben hagyományosan az európai szakasz kezdetére érkezik az első nagy fejlesztési hullám, a Ferrari további kilátásaival kapcsolatban is a Spanyol Nagydíj ad majd válaszokat. A mugellói teszt után Fernando Alonso is elismeri, milyen fontos lesz a jövő hétvége.

“Barcelona kulcsmomentum lesz az idény szempontjából, de nem döntő jelentőségű. Nincs arról szó, hogy hirtelen a pole-ra ugrunk, nincs varázsszer. Azzal kell kezdenünk, hogy ezentúl már ne kelljen küszködni a Q3-ba való bejutással, közelebb kell kerülni az első hathoz, és folytatni kell a fejlesztést a következő versenyeken is – Monacóban, Kanadában és Valenciában is előrébb kell lépni.”

“Igyekszünk csökkenteni a lemaradást, ami átlagosan nyolc-kilenc tized volt az élmenőkhöz képest az első négy futamon. Ezt azonnal csökkentenünk kell, ha a pontokért és a bajnoki címért akarunk küzdeni. Szóval nem tagadom, a jövő hétvége tényleg jelentős lesz, már nem szabad küszködnünk a Q3-ba jutással, ha a bajnoki címért szeretnénk harcolni.”

A spanyol összességében elégedett a Mugellóban végzett munkával. A csapat ugyan csak kisebb dolgokat tesztelt, a teljes csomag csak Barcelonába érkezik, de Alonso szerint a jelek mindenképp biztatók.

“Kipróbáltunk néhány kisebb – és hangsúlyozom ezt a szót! – aerodinamikai fejlesztést, amelyek az elvárásoknak megfelelően szerepeltek, ez pedig jó hír, hiszen azt jelenti, hogy a Maranellóban a szélcsatornában látott eredmények a pályán is igazolódnak. Dolgoztunk más területeken is, különösen a gumikon, hosszabb ér rövid etapokon, a beállításokkal és a rajtokkal is foglalkoztunk, mivel új kuplungot is kipróbáltunk.”
 
“Azt most nem állíthatom, hogy Mugellóban sikerült csökkenteni a lemaradást, de Barcelonában már ott lesznek a fontosabb fejlesztések is, reményeink szerint ott már tényleg megkezdjük a felzárkózást. Úgy döntöttünk, hogy inkább a szélcsatornás munkát folytatjuk, ezért nem hoztunk előre a tesztre minden új alkatrészt. Persze jó lett volna mindent kipróbálni a pályán is, de az is jó, hogy így minden fejlesztési lehetőséget kiaknázhatunk az alkatrészeken.”


“Tulajdonképpen pozitív volt a hét, hiszen még ha nem is sokat hoztak a teljesítmény szempontjából, minden bevetett elem a várakozásoknak megfelelően működött. A tavalyi és az idén téli problémák után, amikor még tíz elemből hat jó volt, négy nem működött, most hoztunk hármat-négyet és mind bevált. Úgy tűnik, már jobban hagyatkozhatunk a gyárra.”

A Ferrari Mugellóban új kipufogót is tesztelt, erre nagy figyelem irányult, de Alonso hangsúlyozta, hogy szerinte valójában nincs akkora jelentősége, hiszen az első négy futamon mindannyiszor más és más konfigurációt alkalmazó autók voltak a leggyorsabbak.