Bár az idény elején a McLaren autója tűnt a legerősebbnek, a csapat nem maximalizálta a lehetőségeit. A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton és Jenson Button ugyan megcsípte a 2. és 4. rajkockát, de a futamon versenyképtelennek bizonyult a wokingi autó.

A McLaren csapatfőnöke az Autosportnak nyilatkozva arról beszélt, hogy idén még a folyamatos fejlesztéseknél is fontosabb lehet a Pirelli gumijainak kiismerése és optimális használata, ezen múlhat a versenyképesség.

“Úgy gondolom, igen, a gumik jelentik a kulcsot, hiszen az autónk leszorítóereje nem foszlott köddé. Az autó teljesítménye megvan, az időmérőn is látszott, így ha jobban megnézzük, a gumik használatán múlik a dolog. Bahreinben kicsináltuk a hátsó gumikat, ez nagyon megnehezítette a pilóták dolgát.”

“Igazából esélyük sem volt. Szerintem a guminyomáson, a hőmérsékleten múlik az egész, azon, hogyan használjuk az abroncsokat. Kicsit aggódunk emiatt, de higgadtan ki kell elemeznünk és ki kell javítanunk.”

A gumiproblémákon már csak azért is felül kell kerekedni, mert idén olyan szoros a mezőny, hogy nem fér bele hiba, “bárki” győzhet.

“Azt hiszem, most már jóval izgalmasabb az idény, mint szeretném. A Red Bull sosem írtuk le, de mostanra négy különböző pilóta, négy különböző konstruktőr nyert az első négy versenyen. Nem is csak a Red Bull (veszélyes), a Lotusnak is gratulálhatunk, átkozottul gyorsak voltak Bahreinben.”

“Nekünk most arra kell koncentrálnunk, hogy mit csináltunk rosszul, mert valamit biztosan rosszul csináltunk. Ha összehasonlítjuk a versenytempónkat a pénteki edzéssel, egy teljes másodperccel lassabbak voltunk. Ekkora leszorítóerő nem veszhetett el, úgyhogy csakis a gumikról lehet szó. Nagyon-nagyon trükkösek, ha elcsípjük az ideális állapotot, akkor minden nagyszerű, de ha nem sikerül, akkor komoly gond van.”