A McLaren a kínai dupla dobogó után Bahreinbe is bizakodva érkezik, a pilóták és a csapatfőnök is kimondottan pozitív hangulatban várják a hétvégét.

“2009-ben megnyertem ezt a futamot és úgy érzem, hogy az autónknak jól fekszik ez a pálya. A helyszín a jó keveréke a trükkös, technikás lassú kanyaroknak és a gyors íveknek, különösen a hátsó két szakaszon örömteli jól menni. Az autónk jó lehet itt. Szerintem jobb az eredeti nyomvonal, amelyben nincs benne a 2010-ben használt hurok, örülök, hogy ez a konfiguráció tér vissza idén. Remélhetőleg jó eredménnyel erősíthetjük majd a bajnoki esélyeinket!” – mondta Jenson Button a csapat előzetesében.

“Gyorsak lesznek! Az időmérős tempójuk fenomenális, eddig egész évben az volt. Nicónak Kínában jött össze először, de most már biztosan versenyképesek lesznek, én pedig örömmel látom ezt. Sok évet töltöttem annál a csapatnál – a karrierem nagy részét -, szóval tényleg örülök, hogy futamot nyertek. Örülök, de most már a csata jön” – magyarázta egy másik interjúban a Mercedesről, hozzátéve, hogy a Red Bullt sem írja le.

“A Mercedes kemény ellenfél lesz, de nem csak ők lesznek azok. A Red Bull is megmutatta már a tempóját az időmérőn és a futamon, erős csapat. Kínában nem alkottak nagyon a kvalifikáción, és talán a futamon sem volt épp jó napjuk, de még így is a 4-5. helyen végeztek, azaz ott is gyűjtötték a pontot, ahol az autó nem volt olyan versenyképes, mint szeretnék.”

“Szóval ez a két csapat a fő ellenfél, mert folyamatosan képesek gyorsak lenni. Aztán hogy eredményre is tudják-e váltani, az persze más kérdés.”

Lewis Hamilton Bahreint illetően az előzési lehetőségeket emelte ki amellett, hogy ő is ütőképesnek érzi az autót.

“Jensonnal ellentétben én még nem nyertem Bahreinben, de voltak már jó versenyeim. Szahír tipikus modern F1-pálya, nagy bukóterekkel, sokféle kanyarral. Vannak kimondott előzési pontok, például az első kanyar, amely egy klasszikus kifékezős rész, de fel is lehet ültetni az üldözöttet, ha a belső íven kényszerítjük védekezésre és ezért fel kell áldoznia a kijárati sebességet, így a második, vagy akár az egyenes után, a negyedik kanyarban is lehet próbálkozni az előzéssel” – magyarázta Hamilton.

“Azt hiszem, egy minden tekintetben kiegyensúlyozott autóval érkezünk Bahreinbe, újabb erős eredményt várok” – tette hozzá a bajnokságban vezető angol.

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh a McLarentől idén már sokadszor hallható szlogent, az egyenletes pontszerzést hangsúlyozta. A wokingi főnök nem is beszél a futamgyőzelemről, elsősorban a lehető legtöbb pontot várja Bahreintől.

“A kínai eredményünk megmutatta, hogy Jenson és Lewis küzdőszelleme sértetlen, a nem túl látványos kvalifikációs helyezések után mindkettejük dobogóra jutása pedig újra bizonyította, hogy az MP4-27-es mindenütt versenyképes, akárhova is megyünk. A 2012-es verseny lesz az első alkalom, amikor az F1 KERS-sel és DRS-sel együtt versenyez Szahírban, és azt hiszem ez, a célegyenesben elhelyezett DRS-zónával kombinálva újabb izgalmas futamot hoz majd.”

“A hétvégén újabb pontszerzést várunk a pilótáktól, tudjuk, hogy nagyon hosszú a bajnokság, és sokszor a rendszeres pontgyűjtögetés is számít annyit, mint az időnkénti győzelem. Szerintem az egyenletes teljesítmény vezet majd a bajnoki címekig. Ez az utolsó tengerentúli verseny, a McLaren pedig mindkét bajnokságban vezető helyen érkezik, Bahreinből pedig úgy akarunk távozni, hogy még inkább megszilárdítottuk a pozícióinkat!”