Amennyire a Red Bull-ról szólt a 2011-es idény, 2012-ben annyira háttérbe szorult az istálló. Helmut Marko, a csapat sportigazgatója szerint ennek oka az, hogy a 2012-es szabályokat szándékosan azzal a célzattal alkották meg, hogy gyengítsék a Red Bullt.

“Nem vagyunk már olyan egyeduralkodók, mint tavaly” – ismerte el Marko a Servus TV-nek adott interjújában. “Ez annak a számos technikai változtatásnak köszönhető, amelyeket szándékosan és tudatosan a Red Bull ellen vezettek be.”

“Az új szabályok minden csapatra vonatkoznak, de nagyon úgy tűnik, hogy a diffúzoros előírásokat és az első szárnyakra vonatkozó szigorúbb teszteket Sebastian Vettel tavalyi fölénye szülte. De ez nem mentség arra, hogy az autónk nincs azon a szinten, ahol lennie kellene.”

Hétvégén, a Bahreini Nagydíjon javíthat a Red Bull, a versenyt izgatottan várja a csapat két pilótája. “Két éve nem jártunk Bahreinben, a jelenlegi pályán pedig 2009-ben versenyeztünk utoljára” – mondta Mark Webber. “A Pirelli gumikat és a DRS-t sem próbáltuk még itt, érdekes lesz látni, hogyan működnek. Minden összetevő adott egy izgalmas versenyhez.”

“Fontos lesz, hogy gyorsan kiismerjük a gumikat, jó végsebességre és fékekre van szükségünk. Ez egy forró verseny, a hőmérsékletek Malajziát idézik. Jó lenne dobogóra állni, mielőtt visszatérünk Európába.”

Sebastian Vettel szerint a bahreini pálya sokat követel a pilótáktól. “Ez a kanyarok folyamatosan változó karaktere miatt van, nincs idő igazán belerázódni egy körbe” – fogalmazott Vettel. “A pálya a sivatag közepén épült, úgyhogy figyelni kell a homokra is. Együtt mozog a széllel, hirtelen új helyeken tud megjelenni minden körben, soha nem lehet biztosra tudni, hol lesz csúszós az aszfalt.”

“A csapatok számára mindig nagy kihívást jelent a várható tapadási viszonyok megbecsülése. A pénteki szabadedzéseken, amikor a pálya még ‘zöld’, sokszor más beállításokra van szükség, mint vasárnap. A pálya természete miatt a fékek erős igénybevételnek vannak kitéve.”