Néhány évvel ezelőtt az akkori FIA-elnök Max Mosley belebukott abba, hogy hivatalos költségplafont akart rátukmálni a csapatokra. Az ügyből politikai vita lett, a kezdeményezést elvetették, a Sauber viszont nemrég bejelentette, hogy támogatná az ötletet, ha újból előkerülne.

A svájci istállóhoz hasonlóan a Lotus is megállapodott Bernie Ecclestone-nal az F1-et szabályozó új Concorde Agreementről, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull aláírása is ott van már a papírokon. A költségplafonnal kapcsolatban a Lotus nem ért egyet a nagyokkal.

“Egyes csapatok nem ismerik fel, hogy valamit kezdenünk kell a költségekkel” – mondta a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez. “A legtöbb csapat egyetért, de sajnos van néhány akadékoskodó. A költségplafonnal az égvilágon semmi probléma nincs: a legokosabbaknak kedvezne.”