Zsinórban a második versenyen maradt le a dobogóról a Red Bull Kínában, Mark Webber hozta idei szokásos negyedik helyét, míg Sebastian Vettel ötödikként ért célba. A hétvégét kísérletezésre használta a csapat, két különböző specifikációjú autót használt, hogy kiderüljön, melyik kipufogó jelenti a jobb megoldást.

Erről hamarosan döntenie kell a Red Bullnak, de befolyásolja a fejlesztéseket a Mercedes szabályosnak minősített hátsó szárnya is. “Sok beszédtémát szolgáltatott a szárny” – mondta Christian Horner csapatfőnök. “A Mercedes optimalizálta a rendszert és előnyt is kovácsolt belőle, most elkerülhetetlenül mindannyian a saját megoldásunkon dolgozunk.”

“Mint minden alkatrész esetében, most is az a legfontosabb, hogy legyen a koncepcióba illeszkedő helye a csomagunkban. Nem lehet biztosra venni, hogy a rendszer mindenki autóján ugyanúgy működik és javítja a köridőt.”

Ami a kipufogót illeti, a Red Bullnak most elemeznie kell a hétvégén gyűjtött adatokat. “A frissített autó karakterisztikája több szempontból sem kedvezett Sebastian vezetési stílusának, aki szeret a lehető legnagyobb tempóval bemenni a kanyarokba. Adrian Newey döntése volt, hogy két különböző autóval utazzunk Sanghajba, összehasonlító adatokra volt szükségünk, hogy tudjuk, melyik a helyes irány.”

“Ebből a szempontból nagyon hasznos volt a hétvége, elképesztően sok adatunk van mindenféle üzemanyag-mennyiséggel. Meg kell határoznunk az irányt, hogy előre mozdulhassunk.” Horner fontosnak tartaná, hogy mindkét specifikáció jól működjön az autókon, megkerülte azt a kérdést, hogy Bahreinben is folytatódik-e a kísérletezés.

“Főleg az időmérőt kell megoldanunk. Tudjuk, hogy jó a versenytempónk, így ha a kvalifikációs gondokat orvosolnánk, jelentős lépést tehetnénk előre.”