Sebastian Vettel számára nem indul jól a 2012-es idény, a címvédő Ausztráliában ugyan második lett, de Malajziában nem szerzett pontot és a Kínai Nagydíjon is csak az 5. lett csapattársa, Mark Webber mögött.

A címvédő utólag azért még így is örült, hiszen csak a 11. helyről rajtolt és a startnál még vissza is esett. A kétkiállásos stratégiája aztán egészen a második helyig emelte, de az utolsó öt körben a gumijai teljesen elfogytak, szerencséje volt, hogy nem járt úgy, mint Kimi Räikkönen, aki ugyanilyen okból vízbe dobott kőként tűnt el a mezőnyben.   

“Egyre nehezebb volt a helyzet. Semmi nem maradt a gumikban. Tudtam, hogy csak úgy van esélyem, ha lelépek Kimi elől. Azt hiszem, aztán neki is ugyanilyen gondja volt. Tavaly is majdnem ez volt” – utalt arra, hogy a 2011-es futamon szintén a gumik elfogyása miatt veszítette el a győzelmet.

“Egy kicsit más volt, de az utolsó öt kör ugyanúgy alakult, a hátulról jövők bedaráltak, mert nem maradt gumim. Az ember próbál még életet lehelni beléjük, még kihozni valamit, de végük volt. Próbálkoztam a fékerő-eloszlással, a difivel, mindennel, de nem tehettem semmit. Kár, mert olyan közel volt a dobogó és mégis olyan távol. Azért így is szép pontok, szép mentés volt a 15. helyről” – utalt a gyengén sikerült rajtra.

“Azt hiszem, elbaltáztam a rajtot. Késtem. Nem találtam a jó fordulatszámot, megzavarodtam. Általában elég jó vagyok a startnál, de most az utolsók között ébredtem. Utána a két Williams mögött voltam, ők ütköztek az első kanyarban, fékeznem kellett, további pozíciókat veszítettem, még majdnem a caterhames Heikki Kovalainen is elkapott, nagyon rosszul álltam az első körben.”

Vettel szerint a Red Bull jelenlegi legnagyobb problémája a viszonylag alacsony végsebesség:
“Az egyenesekben általában lassúak voltunk, nagyon sok időt veszítettünk ezzel és borzasztó nehézzé tette az előzést.”

Webbernek szintén nem sikerült jól a rajtja és a gumikkal is küszködött, így az ausztrál is elsősorban a stratégiára támaszkodott a versenyen.

“Elég nehéz volt eltalálni a jó stratégiát. A rajtnál veszítettem pár helyet, mert nem tudtam elkapni a gumikat és rosszul indultam. De utána leszegtem a fejem és próbáltam végigcsinálni egy kicsit másféle stratégiát. Talán több is lehetett volna a negyedik helynél, de hibáztam párszor, amikor nagyon hajtottam. Ma igazán szükség volt a tapasztalatra, nagyon-nagyon szoros volt a verseny, különböző stratégiák dolgoztak egymás ellen, kész káosz volt.”

“Érdekes futam volt és nagyrészt élveztem. Gratulálok Nicónak, ez a mai szenzáció! Megérdemelten győzött.”