A Lotus F1-nek eddig valahogy nincs szerencséje a versenyhétvégéken, a Kínai Nagydíj edzései sem indultak jól számukra. A csapat új fejlesztéseket hozott, de nem jöttek be, így szombatra visszatértek a régebbi konfigurációhoz.

Az időmérőn végül mindkét pilóta bejutott a Q3-ba, Lewis Hamilton hátrasorolása miatt pedig Kimi Räikkönen a 4. helyről rajtolhat majd vasárnap, de finn ezzel együtt sem túl boldog.

“A rajthely okés, de ha az időket nézzük, akkor csalódott vagyok az autó tempója miatt. Lewis büntetésével nyertem egy pozíciót, de a sebesség nem volt meg, főképp, ha megnézzük a pole-időt. Kipróbáltunk pár fejlesztést a hétvégén, de nem működtek jól, így visszatértünk a korábbi állapothoz. A korábbi két futamnál kevésbé magabiztosan vágunk neki a versenynek, bár a rajtrácson legalább feljebb vagyunk, majd meglátjuk, mit tehetünk holnap! Mindent beleadunk, remélhetőleg előrébb is jutunk, ami a dobogót jelentené” – monda a 2007-es sanghaji győztes.

A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane pozitívabb hangot ütött meg a kvalifikáció után, ő méltatta Räikkönent és azt is megindokolta, hogy Grosjean miért nem teljesített mért kört a Q3-ban.

“Kimi ott van, ahol az autóval lehet, szerintem nagyjából azért elégedett. Ragyogó munkát végzett ma az időmérőn, a hétvége előzményeit tekintve örülhetünk. Romain tempója közel van Kimiéhez, de a kvalifikáció eszi a gumikat, ha nem sikerül elsőre jól menni. Kimi egy szett lágy gumival jutott a Q3-ig, de Romainnak három kellett ehhez, így nem maradt friss garnitúrája a Q3-ra.”

“Hoztunk egy fejlesztési csomagot ide, de tegnap nem győzött meg minket, azaz szinte teljesen visszatértünk a malajziai specifikációhoz, de reméljük, hamarosan az új elemeket is megfelelő működésre bírjuk!”

“Majd meglátjuk, mi lesz a futamon, de az biztos, hogy eddig jobbak voltunk a versenyeken, mint  Mercedesek, akik most előttünk vannak, a pole-időtől azonban messze vagyunk, szóval most egyértelműen erőseknek tűnnek. Azért remélem, hogy versenyben leszünk majd a körülöttünk lévőkkel. Bízhatunk a rajtjainkban, a gumifogyasztásunkban és a versenytempónkban. Izgalmas lesz!” – magyarázta a szakember.