A hétvégi Kínai Nagydíjon folytatódik a csata a Mercedes trükkös hátsó szárnyával kapcsolatban, amelyen a DRS aktiválásakor egy nyílás is megjelenik, növelve az egyenesekben elérhető végsebességet. A rendszer legnagyobb ellenzői a Red Bull és a Lotus, a két csapat folyamatosan vitatja az elem szabályosságát, Sanghajban várnak újabb állásfoglalást az FIA-től.

Noha a McLaren eddig kimaradt a vitából, a wokingiak is nagy figyelemmel kísérik a történetet. Annál is inkább, mert a bizonytalanság miatt a csapat egy helyben toporog a fejlesztésekkel, a mérnökök nem tudják, hogy lemásolhatják-e a szárnyat vagy inkább máshova kell csoportosítaniuk az erőforrásokat.

“Nincs egyértelmű véleményünk a szárny szabályosságáról” – mondta Paddy Lowe technikai igazgató. “Amit jelenleg szeretnénk, hogy legyen végre egyértelmű álláspont az ügyben. Jobb lett volna, ha már korábban tisztán látunk, meglátjuk, hogy Kínában milyen fordulatot vesz az ügy.”

“Amíg nincs tisztázva ez a kérdés, nehezen tudunk sok energiát fordítani erre az irányra. Itt most egy kicsit elakadtunk.” Lowe szerint morális nézőpontból nem lehet vizsgálni ezt az ügyet, csak az a kérdés, hogy fehéren-feketén le van-e írva, hogy a Mercedes tiltott megoldást használt.

“Nincs olyan, hogy a szabályok szelleme. Ezt a kifejezést gyakran használják, de a szabálykönyv egy szöveg, aminek van jelentése. Mindenki maga dönti el, hogy a szöveg számára mit jelent és hogyan alkalmazza. Nincs olyan főszabály, amely előírná, hogy a leírtak által sugallt határokon belül kell maradni. Ami a Mercedest illeti, a kérdés az, hogy a rendszer túlmegy-e azon, amit a DRS-szel szerettünk volna elérni. Erre a válasz valószínűleg igen, mert a DRS célja a hátsó szárny mozgatása volt, semmi más.”

“A vita arról szól, hogy megtarthatják-e a rendszert az autón vagy nem, és nem arról, hogy megfelel-e a szabályok szellemiségének. Arról kell dönteni, hogy a leírt szabályok kimondják-e, hogy ilyen megoldást nem lehet használni.”