A Red Bull autóin 2010-ben tűnt fel, majd a teljes mezőnyben 2011-ben terjedt ez ún. befújt diffúzor, amely az autó hátsó részére vezetett kipufogógázokat a leszorítóerő növelésére hasznosította.

A technológiát a kipufogókivezetések elhelyezkedésére, valamint befúváshoz alkalmazott motorprogramokra vonatkozó szabályok szigorításával elvileg száműzték a Forma-1-ből 2012-re, de a csapatok igyekeztek mindenféle trükkös megoldással a lehető legtöbbet megtartani a kipufogógázok aerodinamikai hasznából.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki főmegbízottja – egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója – Charlie Whiting a szervezet saját folyóiratában, az InMotion magazinban most elismerte, hogy részlegesen kudarcot vallottak a szabályozással.   

“Tudjuk, hogy a csapatok mindent elkövetnek, hogy a kipufogógázokat oda irányítsák valahogy, ahova szeretnék. Azt hiszem, idén a tavalyi hatás 20 százalékát tudják hozni. Az a gyanúm, hogy 2013-ra újra neki kell futni (a szabályozásnak)” – mondta, hozzátéve, hogy ez innen elég nehéz küzdelem, hiszen a szellem már kint van a palackból.

“Tipikus esete ez annak, hogy egy feltalált megoldást már nem lehet csak úgy elfelejteni. A mérnökök tudják, hogy mi hozható ki belőle és hogy még van játéktér a fejlesztésre. Az ő memóriájukat meg nem tudjuk úgy törölni, mint egy számítógépét, hát nem?”