Az F1-ben valaha igen jól csengő Lotus név 1994 végén tűnt el a sportágból, de 2010-ben visszatért. Eredetileg a maláj üzletember Tony Fernandes vezette újonccsapat, a Lotus Racing vette fel, amikor még Fernandes bírta a maláj állami tulajdonban lévő Proton autógyártó, a sportkocsigyártó Group Lotus anyacégének támogatását.

Később fordult a helyzet, a Group Lotus vezetését 2009 végén átvevő, hatalmas tervekkel rendelkező Dany Bahar ugyanis meggyőzte a Protont, hogy inkább rajta keresztül szerepeljenek a Forma-1-ben, így a brit sportkocsigyártó 2011-re a Renault egykori gyári csapatának, a 2010 óta egyébként már a luxemburgi Genii Capital birtokában lévő alakulat névadó szponzora lett, megjelent a fekete-arany Lotus Renault.

A Lotus Racinget 2011-re Team Lotusra keresztelték, név használatáért pedig perre is mentek a felek, de Fernandes időközben megvette a Caterham autógyárat és úgy döntött, 2012-ben már ezen a néven szerepelnek az F1-ben is.

A Lotus név felszabadulásával a Lotus Renault-t is átkeresztelték idénre, végre ejtették a Renault-t, maradt a “tiszta” Lotus, amely azonban továbbra is a Gerard Lopez vezette Genii tulajdonában van.

Közben a Group Lotusnál egyre döcögősebben mentek a dolgok, Bahar nagyívű tervei csak nyelték a pénzt, így a Proton nemrég eladta a sportkocsigyárat a DRB Hicom befektetési csoportnak, akik a látszat szerint alaposan meg is húzatták a nadrágszíjat, ugyanis az Autosport ma arról ír, hogy a Group Lotus felmondta a névadó szponzori szerződését a Forma-1-es csapattal. Megszületett a Lotus-tartalom nélküli Lotus…

“A Lotus szponzori szerződését felbontottuk. A Group Lotusnak ezután nincs opciója a csapat megvásárlására, ez mostantól a mi kezünkben van. Lett volna lehetőségük, de már nincs” – mondta a Genii-főnök Gerard Lopez, hozzátéve, hogy a Lotus kiszállása nem jelent nagy megrázkódtatást.

“De szívesen visszük tovább a Lotus nevet, mert jó név az F1-ben. Tavaly és tavalyelőtt is finanszíroztuk a csapatot, akármennyi pénz is hiányzott. Persze jobb szeretnénk, ha a szponzori pénzek fedeznének mindent, de ha a saját zsebünkbe kell nyúlnunk, megtesszük.”


“Amikor Lotus Renault-ról simán Lotusra változtattuk a nevünket, hely nyílt egy új névadó szponzornak. Ezen kívül az Unileverrel megkötöttük az idei év talán legjelentősebb F1-es szponzori szerződését, a Microsoft is támogat minket, ami óriási dolog, mert a cég még nem volt jelen a sportágban előtte, szóval azért elég jók a szponzori kilátásaink. Ha most találunk egy új névadó szponzort is, akkor jobb pénzügyi helyzetbe kerülünk, mint korábban bármikor” – magyarázta.   

Az ügy további csavarja, hogy ahogy korábban Fernandes, az utóbbi időben Lopez akarja rátenni a kezét a sportkocsigyártó Group Lotusra, ha ez sikerül, tulajdonképpen épp fordítva megy végbe a folyamat, mint azt eredetileg Bahar képzelte. Lopez ezzel együtt egyelőre nem tudja, hogy a DRB Hicom benne lenne-e az eladásban: “Nem tudjuk, mert tényleg fogalmunk sincs, hogy mik az új tulajdonos tervei.”