A címben feltett kérdésre a válasz röviden: a Red Bull kockáztatott a teszteken és veszített. A világbajnok a tesztidény nagy részét olyan hátsó szárnnyal teljesítette, amely nem felelt meg a szabályoknak. Eredetileg azt tervezte a Red Bull, hogy a kipufogót a hátsó szárnyelem alatt vezeti ki, a megoldás azonban túlmelegedési problémákat okozott, és olyan kiegészítő elemek alkalmazását tette volna szükségessé, amelyek nem megengedettek.

Csak két nappal a tesztszezon vége előtt próbálta ki először az idénynyitóra tervezett hátsó részt a Red Bull, ezzel pedig máris nem működött olyan jól az autó, mint korábban. Valójában a teszteken azért nem próbálkozott kvalifikációs körökkel a csapat, mert Adrian Newey és mérnökei számára nyilvánvaló volt, hogy egy körön egyensúlyproblémái vannak az RB8-asnak.

“Pontosan elemeztük a helyzetet” – mondta Helmut Marko sportigazgató a Servus TV-nek. “Ahogy általában lenni szokott, több problémáról van szó. Az alapvető okkal tisztában vagyunk, nem lehet olyan gyorsan kijavítani. Ahogy a legtöbb probléma a mai Forma-1-ben, a miénk is aerodinamikai természetű.”

Marko szerint az autóra utolsó pillanatban felszerelt hátsó rész okoz nehézségeket. “A problémánk az utolsó, barcelonai teszten kezdődött, ahol a második nap szinte teljesen kiesett. Vettel kicsúszása után megsérült a karosszéria, a széttört szárny megsértette a padlólemezt. Délre kijavítottuk, de utána váltóhibánk volt.”

Úgy tűnik, hogy az RB8-as első és hátsó része nem passzol össze igazán, és mivel a Red Bull az utolsó pillanatban változtatott, a hangolásra nem volt mód a teszteken. Marko elismeri, hogy “volt egy kis negatív hatása” az új hátsó rész utolsó pillanatban történt bevetésének, de szerinte nem tragikus a helyzet. “A légelvezetésnek ezt a módját régóta terveztük, tudatosan az utolsó napokban akartuk kipróbálni. Normális, hogy az alkatrész működését még nem értjük pontosan.”