A HRT tavaly ugyan a KERS idei használatára is kiterjesztette a Williamsszel kötött együttműködési megállapodását és az autót is ennek szellemében tervezték, a spanyol alakulat csapatfőnöke most mégis úgy látja, hogy a berendezés 2012-ben sem kerül be a járgányukba.

“Még ismerkednünk kell az autónkkal” – mondta Luis Perez Sala az El Confidencialnak. “A KERS befogadásához terveztük, de rövid távon biztosan nem fogjuk használni. Úgy gondoljuk, idén nem is fogunk KERS-szel versenyezni” – szögezte le.

“Szóval ilyen értelemben nem tökéletes az autó, de egyelőre csak kapkodva összeszereltük, a Bharein utáni mugellói teszt ezért nagyon fontos lesz számunkra.”

Sala elismerte, hogy a HRT valóban visszalépett tavalyhoz képest, de ennek oka a teljes átszervezés, ami még jelenleg is zajlik. Jó hír, hogy a tengerentúli futamok után a csapat egy része már a végleges, madridi központba utazik haza.

“Bahrein után már ide érkeznek az autók. A Spanyol Nagydíjtól kezdve már hatékonyabban működhetünk. Kínában és Bahreinben igyekszünk tovább fejleszteni az autót és építeni a csapatot, de ez egy hosszú folyamat, eltart majd egész évben. Én már itt ülök Madridban, de vannak dolgozóink Valenciában, mások Németországban, Angliában… Az autók most mennek Kínába és egyelőre még a megbízhatóságon is javítanunk kell, nem is csak a teljesítményen. Tulajdonképpen ez az első évünk” – vázolta a helyzetet a főnök, hozzátéve azonban, hogy a korábban a kicsikre “fújó” Bernie Ecclestone mostanában “csendes”, nincs velük problémája.

Persze azért lesz még dolguk az F1 urával, hiszen a csapatok mind most tárgyalják majd meg az F1-et keretbe foglaló multilaterális szerződés, a Concorde Agreement 2013-tól életbe lépő új változatát.

“Vannak csapatok, amelyek előrébb járnak ezzel, mint mások. Ami minket illet, mi még csak az elején tartunk” – mondta a Concorde egyezményről a csapatfőnök