Sebastian Vettel 2011-ben 15 pole-lal, 12 futamgyőzelemmel lett újra bajnok, csapattársa Mark Webber pedig még 3 rajtelsőséget és egy győzelmet tett hozzá 19 futam alatt, azaz a legkevésbé sem túlzás azt állítani, hogy a Red Bull Racing uralta az idényt, szinte érinthetetlen volt.

A riválisok részéről olyan hangokat hallani, hogy a Milton Keynes-iek 2012-re már nem léphetnek nagyon előre, egyszerűen csúcsra járt náluk a fejlesztés, ezért jövőre már sokkal szorosabb lesz a verseny. A Red Bull főtervezője, Adrian Newey azért nem tart attól, hogy ezután már csak toporogni fognak…

“Mi annyit tehetünk, hogy megnézzük, miben voltunk gyengék idén és igyekszünk azokon a területeken javítani. Még vannak ilyen dolgok, persze a tél mindig a fejlesztési versenyről szól. Jön pár szabályváltozás, elsősorban a kipufogót és az ahhoz kapcsolódó motorprogramokat illetően, azaz a kipufogó(s befúvás) hatása gyakorlatilag nullára csökken. Mindenki azon dolgozik, hogy megpróbálja visszaszerezni az ezzel elvesző leszorítőerőt, jövőre az lesz nyerő, aki a legjobb megoldással áll elő erre.”

Newey elárulta, hogy a téli tesztek alapján, amikor a Ferrari igen erősnek látszott, még ő maga sem számított arra, hogy ilyen domináns lehet a Red Bull idén.

“Nem, erre sosem lehet számítani. A téli tesztek alatt sosem lehetünk biztosak semmiben, akkor még nagyon úgy tűnt, hogy a Ferrari lesz a fő ellenfelünk, míg a McLaren küszködött a kipufogórendszerével. De aztán az utolsó teszt és a szezonnyitó között fájóan gyorsan sikerült lemásolniuk a mi megoldásunkat, egészen váratlan volt a melbourne-i teljesítményük. Utána pedig már a szokásos fejlesztési verseny folyt.”

“Voltak pályák, ahol nem egészen jött össze számunkra minden, főképp a júliusi hidegben küszködtünk, de ezzel együtt voltak olyan futamok, amelyek hagyományosan nem a mi vadászterületünknek számítottak korábban, Spa, Monza, ahol meg nagyon is versenyképesek voltunk.”