Sok kritikát kapott a Forma-1-ben idén debütált állítható hátsó szárny, a DRS sokak szerint túl könnyűvé tette az előzést. Fernando Alonso a Belga Nagydíj után fakadt ki, a spanyol szerint Spában nem jelentett túl nagy kihívást elmenni valaki mellett, a védekezés pedig szinte lehetetlen volt a zónában. “Erről beszélnünk kell és valamit tennünk annak érdekében, hogy a jövőben jobban működjön” – fogalmazott Alonso.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint Spában csak azért volt könnyű a pozíciószerzés, mert a zóna előtti kanyarban nagy sebességkülönbség alakult ki az üldöző és üldözött autó között. “Ez egyértelműen mutatja, hogy amennyiben a sebességkülönbség a két autó között a zóna elején alacsony, akkor az előzés sem könnyű” – mondta Whiting.

“Ha egy autó az Eau Rouge-on kicsivel gyorsabban megy át, akár 18 km/órás sebességkülönbség is lehet a zóna előtt. Ebből DRS-szel és DRS nélkül is előzés lesz. Véleményem szerint a rendszer nem veszi el az előzések értékét azokon a pályákon, amelyeken egyébként is könnyű a pozíciószerzés, csupán lehetőséget teremt még többre.”

A 2012-es idényre biztosan marad a DRS, az idei tapasztalatok fényében változtathatnak az egyes pályákon alkalmazott megoldásokon. Ausztráliában például jöhet egy második zóna az első sikán után, míg Valenciában meghosszabbíthatják az előzésre kijelölt területet.

Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója és az FIA technikai munkacsoportjának befolyásos tagja szerint az F1-es autóknak a nagy teljesítményhez nagy leszorítóerőt kell termelniük, az autók természetéből fakadóan így az előzés mindig nehéz lesz. “Ami a DRS-ben nagyszerű, hogy anélkül növelhetjük az előzések számát, hogy hozzá kellene nyúlnunk az alapvető aerodinamikai sajátosságokhoz” – fogalmazott Lowe. “Találtunk egy sokkal hitelesebb, olcsóbb, könnyebb és hatékonyabb megoldást, amely versenyről versenyre szabályozható.”