Heikki Kovalainen a renault-s bemutatkozása és nem túl fényesen sikerült két mclarenes idénye után 2010-re az újonc Lotushoz szerződött, ahol egészen új energiával talált önmagára. A jó teljesítmény állítólag több nagyobb csapat figyelmét is felkeltette, de hiába érdeklődnének iránta, a finn nagyon is elkötelezett a jövőre már Caterham néven induló alakulat mellett – magyarázta nemrég.

A 30 éves pilóta egy friss interjúban arról beszélt, hogy a lehető legszorosabban követi a jövő évi előkészületeket, nyakig benne van a fejlesztésben.

“A lehető legjobb körülményeket szeretném megteremteni magamnak, hogy aztán élvezhessem a gyümölcsöket. Komolyan részt veszek a jövő évi autó tervezésében. Gyakran megyek a gyárba, ismerem a részlegek vezetőit az aerodinamikustól az elektronikai főnökig. Kikérik a véleményemet, meghallgatnak és én is figyelek az ő elképzeléseikre. A csapat tudja, hogy milyen autót szeretnék 2012-re, közösen igyekszünk megvalósítani” – mondta a holland Formule 1 magazinnak.

Míg Kovalainen láthatóan lelkes, csapattársával kapcsolatban már jóval bizonytalanabb a helyzet. Jarno Trullinak ugyan elvileg 2012-re is van szerződése a csapattal, de jó ideje pletykálják, hogy a visszavonulása a küszöbön van, a helyére egy fiatal tehetség, például az idén a HRT-nél tanuló Daniel Ricciardo kerülhet.

A kérdésre, hogy Trulli is annyit foglalkozik-e a fejlesztéssel,  mint ő, Kovalainen is elég bizonytalan választ tudott csak adni: “Nem tudom, sosem beszéltünk erről.”  

A Lotus Racing/Team Lotus 2010-ben és 2011-ben is a legjobb új csapat volt, a 2012-re Caterhammé váló alakulat pedig  további előrelépést remélhet, hiszen a Renault motor és a Red Bulltól kapott sebességváltó mellé végre bekerül az autóba a Renault KERS-e is, amellyel már elérhetik a középmezőny tempóját.