A Bridgestone 2010 végi távozása után az idén érkező Pirelli a kéréseknek megfelelően a korábban megszokottnál jobban és kiszámíthatatlanabbul viselkedőn és kopó gumikat hozott 2011-re, amelyek a szezon első felében alaposan meg is bolondították a futamokat.

Az olasz gyártó később továbbfejlesztette a keverékeit, a csapatok pedig kiismerték azok viselkedését, így ez a tényező sokat veszített a jelentőségéből az idény végére. A McLaren főnöke azt mondja, jól teszi a Pirelli, ha 2012-re újra merészebben áll hozzá a gumik tulajdonságaihoz.

“Azt hiszem – szándékosan vagy sem – de kezdetben a Pirelli nagyon sokat adott hozzá a show-hoz. Jó sok fejfájást okoztak a gumik. De aztán az év előrehaladtával aggasztóan jók lettek a tartósság és a kopás szempontjából, szerintem jó lenne, ha újra nagy kopású abroncsokat adnának, hadd fájjon a fejünk megint!” – mondta Martin Whitmarsh.

“Bár a versenyzők mindig kényelmetlenül érzik magukat ilyen helyzetben, a gumik tényleg nagyon sokat hozzátettek az idényhez – a KERS és a DRS szintén, de mindig tovább kell dolgozni, hogy a verseny látványos legyen.”

Ferrari főnöke, Stefano Domenicali is dicsérte a Pirellit, de abban is egyetért kollégájával, hogy mindig van min javítani:

“Szerintem gratulálhatunk a Pirellinek, mert nem volt könnyű dolguk a Bridgestone helyére lépéssel. Az év elején kritikák is elhangzottak a sok bokszkiállás és a gumik kezelhetősége kapcsán. De ez az első év volt és így is minden jól alakult, meggyőződésem, hogy a jövő évre pedig további lehetőségek vannak a verseny javítására.

Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery megerősítette, amit már korábban is mondott, azaz 2012-re valóban több stratégiai lehetőséget, nagyobb játékteret adó abroncsokkal készülnek.

“Szerintem jövőre biztosan nem fog egész évben mindig szerepleni a lágy keverék. Közelebb hozzuk a keverékeket egymáshoz, lesznek olyan futamok is, ahol a kemény és a közepes lesz a választék. Az adatain jelentős teljesítményjavulást mutatnak. Minden keverékünk új lesz a következő idényre, a különbséget pedig körönként 1,2 másodpercről 0,8-re szeretnénk szorítani.”